Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 22 oktober 2012

Broodbakmachine.

Afgelopen zaterdag was er nog een grote r.ommelmarkt waar we naar toe gingen, niet dat ik veel nodig had maar je kunt nooit weten waar je nog eens voor een paar centen tegen aan kunt lopen.
Dus stonden we vroeg op 7 uur, je moet er wat voor over hebben nietwaar.
Hier en daar vond ik wel wat maar nou niet dat je zegt grote vondsten, tot dat Joh bij me kwam met de vraag wil je nog een mooie broodbakmachine.


Eerst dacht ik nee want omdat ik g.lutenvrij eet en mijn ervaring met een andere bakmachine rond uit slecht waren. Die andere bakmachine had ik allang verkocht.
Maar uit verhalen had ik wel gehoord en gelezen dat P.anasonic heel goed is met g.lutenvrij bakken.
De man wil er 5 euro voor hebben. Eerst maar eens kijken, hij zag er niet al te fris uit en na wat afdingen moest hij 3 euro betalen.
Thuis gekomen alle gluten er uit gepoetst en nu ziet hij er uit als bijna nieuw.


Maar bakken dat viel vies tegen. Dit was het eerste resultaat, balen toch. Het meel was niet goed mee gedraaid. (De foto's waren zo slecht dat ik ze heb verwijderd.)

De volgende dag toen ik weer wat moed had nog een poging gedaan naar veel te hebben gelezen en toen lukte het perfect.

Waardoor was het nou helemaal fout gegaan? Het glutenvrij meel is veel zwaarder dan gewoon meel en dan moet je echt even met een spatel het meel van de kanten halen. Niet te lang het deksel open want dan heb je kans dat het te weinig rijst.
Hij mag mee op vakantie in de caravan zodat ik niet meer een hele middag op pad hoef om een brood te vinden.