Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 29 oktober 2012

Is dit handig? en..

Voor degene die geen rits in kunnen zetten is dit misschien handig.
De broeken die ik maak gaan jaren mee en bij dit geval van een broek was de rits al eerder stuk geweest waarschijnlijk om dat het een gerecycelde rits was.


Wat gebeurd er dan, de rits springt steeds van onderen af open bij elke keer als je bukt.
Ik trok hem weer naar onderen en zette de rits iets hoger vast met een aantal steken en zo is dat wel 2 jaar goed gegaan tot het deze week weer raak was maar toen wou hij niet meer naar beneden schuiven en was ik genoodzaakt hem los te scheuren.
De rails zal ik ze maar noemen zijn op die plekken versleten maar per toeval ondekte ik dat er nog een manier bestaat en wel de volgende: de runner was aan 1 kant los en als je dan aan de tegen over kant aan de onderzijde een knipje maakt kan je de runner er weer opschuiven.


Per ongeluk knipte ik aan de verkeerde kant en je raad hem al de runner uit de rails. Ik zette de runner weer op de rails door aan de andere zijde ook een knipje te maken maar de runner zat bij de ene kant iets verder(niet te ver want dan krijg je een hobbel en hou je aan de bovenkant een heel eind over)en zo zaten de zwakke plekken in de rits net niet tegen elkaar zo dat hij weer mooi dicht bleef zitten en misschien weer een hele tijd mee kan. Althans dat hoop ik. Wel weer even vast naaien met een paar steken.


De bovenstaande winkel liet ook weer 1 staan die over datum was zodat ik hem gratis mee mocht nemen. Wel 1 die goed aan de datum was. Ik bakte er een lekker g.lutenvrij broodje van in de bakmachine. Al vond ik hem uit de wonderpan beter. Het brood is erg dicht van struktuur.