Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 5 oktober 2012

Kabelsokken en..

De tijd van sokken dragen komt weer aan en iemand vroeg of ik sokken voor haar wilde breien en of dat ook met kabels kon. Ik had nog rood garen liggen en begon vol goede moed.



 Halverwege zag ik toch dat er een fout in zat. Wat was het geval, het patroon van de kabel bestaat uit 8 toeren maar bij sommige had ik er maar 7 gebreid. Je raad het al als je de volgende sok dan wel goed breid is de ene boord langer dan de andere. Het was lastig te zien bij lamp licht.
Maar daar vond ik het volgende op. Ik nam een naald en draad en na iedere kabel stak ik de draad er door zo dat ik steeds goed kon tellen of ik 8 of 7 toeren had gebreid en zo ontstonden er weer een paar sokken.
Inmiddels heb ik weer een paar opgezet.


Terwijl ik zat te breien kwam het maantje op. Maar de kwaliteit van de foto is niet geweldig.

2 opmerkingen:

Mijn weg naar een minimalistisch leven zei

Dankjewel voor je reactie op mijn blog! mijn allereeste reactie, heel leuk. Knap hoor dat je sokken kunt breien! Ik heb het wel geprobeerd maar het lukt mij echt niet! Leuk he bloggen!! Groetjes van petra

Jo enjoh zei

Jij bent voor mij ook de eerste die reageert. Sokken breien doe ik al van jongs af aan dat verleer je niet meer. Lekker ontspannen, al heb ik nu een paar onderhanden die waar het hoofd echt bij moet. Allemaal kabeltjes.