Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

woensdag 17 oktober 2012

Recyclen.



Omdat er al zoveel rommel is probeer ik van oud nieuw te maken, de ene keer lukt dat beter dan de andere keer. Het is maar net wat je voor handen hebt aan materiaal. Zo maakt ik vanmiddag deze onderbroekjes voor mijzelf.


Zo  leuk om te doen en het is altijd een verrassing hoe ze er uit gaan zien. Ze passen ook veel beter dan de broekjes die ik anders kocht en lekker voordelig soms gaan ze nog jaren mee.
Eerst een patroon gemaakt van papier voor de maat. Daarna het patroon aangepast net zo lang tot ik het goed vond en dit is het resultaat van een paar uurtjes. De witte met gele bloemetjes was eerst een pyjama, super fijne katoen, er moet nog elastiek in de boord, de pijpjes omgebiest met een rechte bies.



De blauwe is ook uit een oude pyjama. De witte boord zat aan de onderrand van het pyjamajackje  en was helemaal versleten. Ik knipte de boord eraf en deelde de boven kant in twee├źn zodat de slechte onderkant van de boord nu tegen de bovenrand van de broek zit dubbel gevouwen, en hetzelfde deed ik met de achterkant van de boord voor de pijpjes. Sluit super mooi om het lijf vanwege de rek.



Bij de roze legde ik het patroon aan de onderrand van een t'shirt zodat de onderrand als tunnel is gebruikt.


Geen opmerkingen: