Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 2 november 2012

Breivirus en...

Het breivirus heeft me te pakken. Op de r.ommelmarkt zag ik 2 verwarde strengen breigaren liggen en iedereen liet ze liggen omdat het vast de goede kleur niet was of omdat ze geen zin hadden om die warboel uit elkaar te halen. Voor 50 eurocent werd ik eigenaar en hing het over een stoel nadat ik het eens flink had opgeschud en af en toe haalde ik een stukje uit elkaar en dat viel helemaal niet tegen.


Even de vuurproef gedaan, katoen met iets van synthetisch, heel sterk bij de  trekproef.
Het andere paar is veel dikker garen van de k.ringloop ook voor 50 eurocent.

En om die sokken zo lang mogelijk mee te laten gaan haal ik uit gewoonte elke keer als ze uit de was komen mijn handen even langs de voetzool om opgehoopt pluis er uit te halen maar ook om te kijken of er zwakke plekken in zitten.
Dan neem ik een klein schoteltje en steek dat in de sok om hem zo door te rijgen met een draad nog voor er een gat in zit.

Voor dat het ging vriezen haalde ik al mijn planten die niet winterhard zijn naar binnen.


Bij de zonnebloem had ik 2 blaadjes ingestoken voor een nieuw stekje. Dat ook meteen in 2 leuke potjes gezet voor een kadootje. (Potjes 10 eurocent per stuk)


Deze week een g.lutenvrij zuurdesem aangezet, of het wat wordt weet ik pas morgen.

Ook hadden we deze week voor het eerst tamme kastanjes uit de boom en lekker..mm.
Andere jaren waren het alleen maar lege hulzen.

Dan nog over de watervloed uit de regentonnen, dat had ik eens genoteerd wat voor hoeveelheden we daar uit putten. In september waren het 91 emmers van 10 liter en in oktober 100 emmers van 10 liter waarvan over 2 maanden 47 gieters van 5 liter in de wasmachine verdwenen.
Nou zul je denken water kost toch niks. We hadden vorig jaar al verlaging van het voorschot en dit jaar kregen we 5 euro retour. En ik sjouw niet zoveel achter elkaar maar elke keer als ik buiten kom neem ik een emmer vol mee en soms staan ze in de wachtrij in de garage.

1 opmerking:

ineke zei

wij dachten ook handig te zijn.. door watertonnen te plaatsen onder een aftap van regenpijpen..
helaas bleken op alle regenpijpen balkons of dakterrassen aangesloten te zijn, die regelmatig met bleek en of sop geboend worden..jammer .. geen regenwater voor de tuin.. helaas hebben we ze weg gedaan.. maar inderdaad zou uitstekend zijn om bv de wc mee te spoelen..