Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 26 november 2012

Druk weekje.

Het was een week met allemaal drukte buiten de deur, wel gezellig.
Woensdag ging ik op visite bij een dame van 88 jaar in een aanleunwoning. In het bejaardenhuis was markt daar gingen we naar toe met nog een krasse dame van 91.
We kochten lootjes van het rode kruis en liepen bij de kraampjes langs.
Prachtige dingen lagen daar gemaakt van fietsbanden. Ik kocht een prachtige zonnebloem en deed hem haar kado.
Voor mezelf kocht ik een prachtige hand beschilderde zijden sjaal (mijn 2e nieuwe kledingstuk dit jaar) voor bij een zwart vestje wat ik eens voor 2 euro kocht op de rommelmarkt. Maar omdat zwart me in de winter nogal bleek maakt kan het nu met de sjaal wel aan.  De dame achter de kraam maakte ze zelf. Wat valt dat lekker om de nek zo zacht.
Ook vond ik in een restanten bak met garen nog 2 bollen sokkengaren en 1 strengetje borduurgaren voor 1 euro 10. Inmiddels is de 1e sok gebreid.


Daarna kochten we een kop koffie en bekeken de lootjes. Dat was prijs, een theeglas met 2 theezakjes die ik aan de andere oude dame gaf.
Donderdag de boodschappen gedaan een taart gemaakt en voor 2 dagen hachee gemaakt omdat vrijdag mijn vriendin de hele dag zou komen.
Ze bracht een prachtig boeket bloemen mee, een plaatje zo mooi. Blijer kunnen ze mij niet maken.
Het was weer erg gezellig bijkletsen, breien en de dag was weer veel te kort.


Zaterdag zijn we naar Assen geweest voor de 1e keer naar de glutenvrije markt.
Proeven, veel proeven, kopen en krijgen. Dat was voor herhaling vatbaar.
Lekkere bouillon gekocht die je ook als cup a soup kunt gebruiken en in de sla of als jus afmaker. Heerlijk.


Joh was zeer ondeugend. Zelf zou ik dat niet durven. Wat deed hij, bij de eerste stand kregen ik een tasje met inhoud kado, musli, crackers, koekjes, een pen en een sleutelhanger.
Maar omdat we meer dingen kochten was aangeraden een tas mee te nemen. Even later zei Joh glunderend ik kreeg ook een tasje, hij is geen c.oeliaak. Maar hij deed dat tasje in de andere tas en toen we weg gingen zag ik dat hij weer een tasje had gekregen de rakker. Zo hadden we er 3. 

En voor degene die af willen vallen nog een tip, neem eens 2 maanden geen koekjes en snoepjes, dat deed ik namelijk om van mijn overtollige vakantiekilo's af te komen en ga dan naar zo'n markt om te proeven. Bah wat waren die koekjes vies zoet, miere zoet. Ik at veel liever een crackertje met niks erop.

1 opmerking:

TIO zei

he... ik merkte het nu pas op... ben je weer aan het bloggen... LEUK :-)
bedankt nog voor de felicitaties.