Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 9 november 2012

Foto's van sokken.

Deze week kreeg ik van de persoon voor wie ik sokken breide nog een paar mooie foto's toegestuurd. Bedankt D. Ik hoop dat je er veel plezier van mag hebben.

Kabel breien is best leuk om te doen.


Inmiddels ben ik kindersokjes aan het breien voor de kleindochter.  Dat is ook leuk werk en dat gaat snel.
In 1 avond brei je zo'n sokje. Het garen komt van de K.ringloop voor 25 eurocent. Er was 1 sok gebreid en de andere was half af gebreid. Maar die waren te groot dus afgerafeld en weer op gezet.


Verder om het niet te saai te laten worden maak ik een sjaal met Peruaans haakwerk of bezemstok haken, het is maar hoe je het wilt noemen.
Op de r.ommelmakt kocht ik ooit een dikke pen met dat haakwerkje erop maar wist helemaal niet wat het was. Bij afloop van de markt lag het er nog en toen kocht ik voor 3 euro een zak waar je alles wat je nog kon gebruiken in mocht doen. Dus snel de pen met het haakwerkje op gezocht en mee genomen.
Alleen kon ik de andere pen niet vinden. Wat wist ik van bezemstok haken. Nooit van gehoord.
Langzaam heb ik een stukje ontrafeld en zo leerde ik wat bezemstok haken was.




1 opmerking:

ineke zei

je bent lekker druk bezig!!!
wel van gehoord.. maar dit is dus de 1e keer dat ik bezemstokhaken zie..
het ziet er leuk uit!