Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 19 november 2012

haken breien en genieten..

Mijn gebreide sloffen waren aan de onderkant stuk.



 Eerst dacht ik, ik ga nieuwe maken maar toen vond ik dat er best een zooltje onder zou kunnen, dus ontwierp ik deze, de vorm is nog niet wat je zegt gelijkend op een zool meer de vorm van een inlegkruisje maar dat is nog wel te veranderen. Ik haakte met een sterk garen over 2 draden sokkenwol. Het is lekker stevig en hopelijk ook sterk.


Vervolgens nog een restantje gekregen sokken wol opgemaakt aan een paar kindersokjes en ik geniet van de ammerylisbol waarvan ik dacht zou het ooit wat worden. Er is al een blad te zien, terwijl de andere bol die er veel beter uitzag nog niks laat zien maar die is al voor het 2e jaar.
Het piepkleine jong lijkt ook een start te maken.



Joh zette gisteravond in het donker de palmen nog naar binnen hij had op het nieuws gehoord dat er nachtvorst zou komen. Inderdaad het heeft aardig gevroren.

4 opmerkingen:

Judith zei

wow wat een mooie blauwe sokken. ik moet ook weer hard gaan breien maar ben de kamer van zoon aan t veranderen..dus ben er maar druk mee.werkt altijd lekkerder als hij naar school is anders mag ik niets naar de kringloop brengen..

ineke zei

ja hoor, leuke sokken !
en ja een zooltje zal je oude sloffen steviger maken!!!
ik draag mijn ouwe sloffen af in bed.. maar ik slaap alleen en heb altijd kouwe voeten!!

Inge zei

Ha, je bent er weer :-)

Anoniem zei

Haha, wat een creatief idee van het zooltje zeg! Slim! Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk uit gaat pakken.
Fijne avond nog!
D.