Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 12 november 2012

Wat een drukte.

Dit weekend vierde ik mijn verjaardag. Vrijdag lekkere taarten gebakken en zaterdag en zondag kwam de visite.

Ik ben wel weer vreselijk verwend met van alles en nog wat maar vooral mooie planten. Ze kunnen me niet blijer maken want ik ben een echt bloemen mens.


Prachtige hyacinten, een heel mooie chrysant waar we niet helemaal zeker wisten of hij buiten moest of binnen, dan is Google handig, en een orchidee in pot.

Lekkere zeep met verstuiver. Die rook erg lekker en zeep is ook altijd fijn om te krijgen.



Het bracht me meteen weer op het idee dat mijn amaryllisbollen  er nog lagen, 1 van 2 jaar terug die vorig jaar prachtig heeft gebloeid en 1 die ik  vorig jaar van mijn zus voor de verjaardag kreeg, wel een andere soort.



Bij de ene zat zelfs een jonkie, die heb ik ook maar in een potje gezet. Ben best benieuwd wat het gaat worden. Spannend. Gun je plant een 2e ronde daar ben ik het helemaal mee eens.

5 opmerkingen:

Judith zei

Nog van harte gefeliciteerd!!! leuke cadeaus heb je gekregen!!!!

ineke zei

nog van harte gefeliciteerd.. en je bent met leuke kadoos verwend hoor!
vroeger had ik meer kamers.. met veel vensterbanken en had ik ook altijd amaryllissen.. ik zette ze na de bloei in een slaapkamer.. en knipte nooit wat af.. gaf ze alleen minder water dan ik ze in de huiskamer zou geven.. en jongen dat ze deden!!!!!! ik liet de nieuwe plant er een jaar aanzitten.. dan scheurde ik hem met wat wortels van de moeder af en zette hem in een aparte pot.. en dat ging altijd goed.. alle jonkies lijken op de moeder..dus heb je rode.. zijn de kleintjes ook rode..
veel plezier met je amaryllissen !!!
en de chrysanthen gaan na de bloei in de kamer naar een onverwarmde slaapkamer en daarna de tuin in waar ze nog jarenlang terugkomen.. alleen soms ineens niet meer.. weet nog steeds de oorzaak niet.. maar zo verdwenen ook de digitalis, stokroos en goudsbloem uit mijn tuin.. jaren achter een bijna een plaag.. en op een keer helemaal niks meer!

Jo enjoh zei

Ineke, bedankt voor de felicitatie. Zou ik het kleine bolletje er nu te snel af hebben gehaald? Deze had nog geen wortels.

Jo enjoh zei

Dank je Judith, ja mooi he al die verwennerij.

Anoniem zei

nog van harte gefeliciteerd! Als "kadootje" twee tips voor kringlopen/rommelmarkten, waar jij, met al je ervaring, wel iets aan hebt. Niet handwerkende erfgenamen doen nou eenmaal allerlei schatten weg, omdat ze de waarde niet kennen. De eerste zijn weefbreinaalden, ziefilmpje van addi webstricken, maar ik heb de ouderwetse lange aluminiumnaalden. Als de doorhaler oontbreekt, vissnoer van voldoende lengte door een stopnaald halen en knopen! De tweede tip: als je zo'n chibi of alleen maar de naald ziet, kopen! zie jumbo stopnaalden chibi, door de iets gebogen punt naai je ergonomisch zeg maar lichaamsvriendelijk naden en stop je heel gemakkelijk, garendikte voor breinaalden 1,5 tot oneindig dik. Wij stopten over de open kant van een kopje, kleine gaatjes over de dichte en ja, doorrijgen op tijd bespaart veel werk, vooral met zo'n chibinaald;-)
De derde tip zag ok net, mijn chibi hangt met punnikkoord aan een schaartje model schaapscheerder. Ook even opgezocht en kijk, zie schaapscheren vereniging dorpsbelangen wxloo (2013). lijkt me leuk en is van jouw en van mijn dorp nog te doen qua dure benzine.
Met die weefnaalden kun je heel wat vaatdoekjes maken, als je ze eenmaal hebt, is wel iets anders dan stokbreien, ook leuk. MAvijfde niet robotpoging