Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 30 november 2012

Zijn jullie er al klaar voor?

Gisteren ging ik eens in de winkel van het Leger des heils kijken voor een feestelijk kleedje voor de kerst en de verjaardag van Joh. Wat een leuke winkel en behulpzame dames. Ik maakte even kontakt met de dame die daar op de stoel de boel in de gaten hield en een andere dame die aan het passen was. Ze zei ik koop altijd heel veel kleding en als ik dan thuis kom weet ik niet waar ik het moet laten. Ik kon het niet laten om me even in het gesprek te mengen en te zeggen dat ik dit jaar nog maar 2 kledingstukken had gekocht(nu dus 3) Ik had gezien dat het meisje een hoofddoek droeg, begon ze zomaar in het Fries tegen me te praten, ik vond het wel knap en vroeg waar ze weg kwam. Ze kwam uit Irak.



 Ik vond dit leuke tricot jurkje voor 2,50 euro.
Een zwarte legging had ik al eens van iemand gekregen en een zwarte pullover voor eronder heb ik ook nog wel in de kast, dan nog mijn zwarte laarzen erbij die ik liet verzolen en klaar ben ik.


Dan ging ik nog naar de tandarts deze week en nam 2 proeftubetjes mee en een bon voor 25 procent korting op de borsteltjes voor de elektrische tandenborstel. Ook nooit weg want ik moet eerlijk zeggen sinds ik elektrisch poets heb ik nooit meer last van tandsteen gehad. Anders was het ieder half jaar raak.

Verder had ik op een rommelmarkt al eens swifferdoekjes gekocht voor 10 cent maar helaas waren ze te klein voor mijn vloerwisser. Het irriteerde me dat ze steeds bleven liggen dus bedacht ik deze week naai ze aanelkaar zodat ze wel om mijn vloerwisser passen. Ze nemen wel goed stof mee maar om er mee af te stoffen vind ik dan weer niks omdat ze zo aan de vingers haken. Ruwe handen.

4 opmerkingen:

Elizabeth zei

tja... zo veel verschil zit er in mensen die kleding kopen.. leuk om te horen dat jij ook zo zuinig bent.
Ik koop veel tweedehands en maak zelf kleding.
Tegenwoordig werk ik bij In Balans kleding Atelier te Hasselt... Prachtige kleding voor heeeel weinig.
Dit jurkje wat je hebt gekocht is echt mooi.
Grappig om te lezen hoe je dingen oplost... groetjes en goed weekeind.

TIO zei

Weer wat leuk gescoord.
Hier krijgen we ook altijd een staaltje tandpasta mee mee van de tandarts, komt altijd van pas he.

ver-greetmenietje zei

Nu valt mijn frank (euro) pas (denk
ik toch ;) Ben jij johanna?(van het blog veel te veel?
Ik hoop het echt dat je terug bent
met dit nieuwe blog want ik heb je
gemist! als het niet zo is ben ik ook
blij met dit blog hoor ;)Ik kom je volgen en ga ook bijlezen....
heel veel liefs

Jo enjoh zei

Goed geraden vergeet mij nietje.