Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 7 december 2012

Het sneeuwt en..wat hier verder is gebeurd.

Heerlijk dit weer, alleen natuurlijk als je er niet beslist uit hoeft.
Wat te denken van de vogeltjes, toen we gisteren terug kwamen van ziekenbezoek zag ik nog wel een stuk of 40 kieviten vliegen die hadden nu toch allang in warmere oorden moeten zijn, want als je de weermannen mag geloven komt er veel sneeuw.
Eerder toen we nog in een rijtjes woning woonden hadden we ze in de achtertuin omdat er geen voedsel was te vinden.
Daarom gisteren nog maar eens een spekzwoerd en wat ander voedsel op mijn voeder tafel gezet.
Het zwoerd wel goed vastgezet anders gaan de roofvogels ermee aan de haal. 
De vogeltjes kunnen er tijdenlang aan hangen.


Daarvoor gebruik ik altijd een draadje uit een aardappel of uienzak, heel erg sterk is dat. Je trekt aan 1 kant aan zo'n touwtje en het roest er zo uit.


Ook zag ik nog steeds deze in mijn kast staan, paneermeel, foei ik eet toch g.lutenvrij, de vogeltjes vonden dat ook wel lekker met wat zaden.


Voor Joh kocht ik vorige week bij het Leger des heils nog een mooie warme werktrui voor 2,50 van mijn favoriete merk. Zijn oude trui, echt oud ik denk wel 25 jaar vertoont slijtage, ga hem nog wel even repareren. Een paar elleboogstukken zijn al gebreid of het gaat slagen?


En dan nog het water wat ik uit de regenton haalde 1060 liter. Het is nu wel eerst gebeurd al staan de tonnen er nog wel, maar ze moeten er nu weg vanwege de vorst. Eigenlijk wat te laat. Ik hoop dat het vandaag nog lukt. Nu zet ik weer een teiltje in het aanrecht om alle "schone" water nog op te vangen.

Dit heb ik ook weer eens opgepakt, erg leuk werk om te doen.


Dan nog een vraagje? Wat te doen met de uitgebloeide hyacinten. Ze waren prachtig maar het is nu echt gebeurd.


2 opmerkingen:

ineke zei

wat een prachtig handwerkje!! een soort sneeuwster! heet dat niet frivolite??
erg mooi!
en wat je met uitgebloeide hyachinten kan doen??
afharden .. omdat ze uit de kamer komen..en steeds een beetje water geven.. tot de vorst weg is en dan in het hele vroege voorjaar in de tuin zetten.. dan bloeien ze niet dat jaar.. maar wel het jaar er op! zo heb ik heeeeeeeeeel veel hyacinthen in mijn tuin gekregen, gewoon de uitgebloeide bakjes van familie en kennissen !

Jo enjoh zei

Bedankt Ineke voor je reaktie op de hyacinten, ik ga het zeker proberen.
Het handwerkje is inderdaad frivolite.
Erg leuk om te doen en gemakkelijk om mee te nemen in de tas.