Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zaterdag 15 december 2012

Hier gebeurd momenteel veel te weinig en een oproepje.

Waar komt dat door?
Deze zomer had mijn schoonzus het over puzzelen, oh dacht ik meteen leuk, maar dan in de winter.


Dus toen ik deze week bij de kringloop de berg puzzels zag,  zocht ik een legpuzzel uit en voor 1 euro ben ik een hele poos van de straat. Ik zocht er 1 uit die goed verpakt was met het idee dat hij compleet zou zijn.
Daardoor komt er van breien niet erg veel.


1 vingerwant is klaar en de 2e zette ik op de rondbreipen, toch eens proberen of ik het onder de knie kan krijgen. Het lukt wel maar gaat me veel te langzaam dat komt ook omdat het niet makkelijk garen is, en met verdraaide steek de boord brei.
Inmiddels heb ik het weer op de gewone pennen gezet.


Dan kwam mijn vriendin nog deze week en gingen we naar het tuincentrum. Zelf haal ik altijd mijn takken voor kerststukjes uit de tuin en sier de schaaltjes op met wat ik in huis heb.


Maar het was best gezellig en zo kan je ook samen delen. We kochten mooie takken voor in een kerststukje die we deelden, want echt veel heb je er niet voor nodig.(Hier nog in een emmertje met water). Dat deden we met meerdere dingen
Dus ga samen naar een tuincentra dat drukt weer in de kosten als je gaat.


Om toch ook mee te doen kocht ik nog 3 mini kersterretjes en wat IJslands mos.

Daarna sneed ik voor haar nog wat takken uit de tuin en ging ze met een volle kofferbak weer naar huis nadat we nog gezellig koffie dronken thuis. Het was erg gezellig de middag was weer veel te kort.



Dan nog deze, de post bracht met Sint onverwachts een pakje met gedicht, zo lief. Ik ben er heel blij mee, Sint en Piet en M. Nog eens reuze bedankt.

Dan heb ik nog een oproepje, weet iemand wie Finkeltje is of als ze mee kijkt kan ze even reageren?

6 opmerkingen:

TIO zei

Mooie puzzel, hopelijk vlot hij goed, en inderdaad, dan blijft de rest even liggen he.

Sandra zei

Wat een prettige verrassing. Heel lief.

Jolanda zei

Samen is het ook gezellig, maar ik vind alleen rondsnuffelen ook erg leuk, is lang geleden dat ik dat eens deed. Je moet dan wel oppassen dat je niet teveel koopt maar daar kan ik goed mee omgaan en je doet zoveel leuke idee├źn op, die je voor veel minder geld ook zelf kan maken.

ineke zei

ja , precies!! doe ik ook altijd..
gewoon naar een "duur" tuincentrum voor de sfeer en het mooie te bekijken.. en dan na proberen te doen met wat je zelf hebt .. in en rond het huis!
en degene die je zoekt , ken ik niet, dus daar kan ik je niet bij helpen!
en wat een lief kadootje heb je gehad! kan je zoveel mee doen! een eenvoudig rompertje mee oppimpen tot persoonlijk kadootje voor een boreling, of heel kleine bloemetjes meehaken voor op een (felicitatie)kaart, een zakdoek, handdoek, theedoek mee borduren of omhaken en er een uniek kadootje mee maken.of gewoon iets mee borduren natuurlijk ahahahha.
en ja legpuzzels zijn heerlijk in de winter! alleen moet je er soms wel een daglichtlamop bij hebben, vooral alstie uit heel veel donkere stukjes bestaat !
en die handschoenen komen heus wel af! het is toch geen heilig moeten.. dat breien?? alleen als je er zin in hebt hoor!
veel plezier met alles wat je doet!

Jo enjoh zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jo enjoh zei

Jolanda, als ik alleen ben zou ik nooit naar zo'n centra gaan. Mannen hoef je ook niet te vragen want die vinden het helemaal niks. Maar af en toe met een vriendin is toch best gezellig.

Ineke, nee breien is geen moeten, ik heb nog wel een stel gelukkig. Ik puzzel alleen bij daglicht anders wordt het met mijn ogen ook niks, maar wel een leuke ontspanning.
Ja borduurgaren kun je echt alle kanten mee op, dat is nooit weg.