Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 3 december 2012

Wat ik deed met het regenachtige weer.

Een lekkere pan snert koken en toen ik het pakje opende las ik op de achterkant dat je van spliterwten ook stamppot kunt maken, weer wat geleerd, ik wist dat helemaal niet.


Daarbij bakte ik een lekker g.lutenvrij brood met allerlei zaden.


Dan voor de zondag een a.b.c.taart,  a.b.c staat voor advocaat,bitterkoekjes en citroen.


Om sokken te breien had ik niet zo'n zin, ik zocht lekkere dikke wol om een kussenhoesje met kabels te breien. 2 verschillende kabels, helaas is de foto niet helder.


Wat ik deze week bij de kringloop vond was een lijmstick voor 15 eurocent.


Bij de huisdokter mocht je gratis een kalender meenemen, reclame van de manueletherapeut. Toevallig ken ik de man omdat hij mij verschillende keren van mijn rugklachten af hielp. Ik zal zijn naam niet noemen maar als ik zijn naam lees moet ik altijd lachen.


Een paar jaar geleden had ik bij hem een afspraak gemaakt en zat ik rustig te wachten in de wachtkamer. Ik vond het vreemd want het was er akelig stil en dan begin je te twijfelen, je kent dat wel.

Na een kwartier had ik nog niks gehoord terwijl ik andere keren wel wat gestommel hoorde achter die deur.
Toen het me te lang duurde klopte ik netjes op de deur en hoorde de man riepen, ik deed de deur open en wat bleek hij was op de tafel in slaap gevallen. Hij zei dat hij s'morgens heel vroeg op was gestaan om slingers op te hangen voor zijn vrouw die jarig was.

 En mijn ameryllissen beginnen alle 3. Als er 1 gaat bloeien zou ik al blij zijn. Maar ik geniet er zo ook van. De bovenste is het kleine bolletje wat naast de oude zat.



3 opmerkingen:

ineke zei

de taart lijkt me erg lekker!!!
en je plantjes groeien voorspoedig!
kabelkussensloop wordt prachtig!!!
leuk verhaaltje schreef je!

TIO zei

Ik duim voor je bloemen en het brood ziet er ook weer heerlijk uit, zal hier ook eens een brood gaan opzetten se.

Jolanda zei

Hee... interesses, schrijfstijl...
leuk dat je weer terug bent!