Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 8 januari 2013

Inmiddels onze 4e en..

Toen we vorige week de boodschappen hadden gedaan gingen we nog even naar de kringloop, wel in een andere plaats.
Joh vindt daar nooit wat aan om in deze winkel te struinen maar kwam toch met een espresso apparaatje aanschouwen. Kan jij zien of deze goed is? Even goed kijken en ik keurde hem goed en voor 1 euro kunnen we weer heel wat espresso drinken op vakantie.
Jaren geleden kochten we de 1e.
5 jaar ging die mee en toen was het dekseltje kapot, de koffie vloog me om de oren maar wat vonden we het jammer.

Een poos later vonden we nummer 2 voor 50 eurocent op de rommelmarkt maar die was niet goed maar wel het dekseltje. Dus de oude weer neergezet  want die hadden we bewaard en het dekseltje paste dus ging die weer een tijd mee.
Inmiddels hadden we nr. 3 gevonden en die gebruiken we nu, maar toen ik de nieuwe zag dacht ik meteen meenemen. Bij het schoonmaken ontdekte ik dat het roostertje miste, geen nood we hadden de oude nog bewaard. Zo zie je maar weer "wie wat bewaard". Ook heeft deze een andere sluiting die hebben we nog niet eerder gezien.
Joh had hem al in de caravan gezet, ik haalde hem  voor de foto er even uit en zette hem op de zaagtafel die overigens ook van een rommelmarkt komt en waar we al veel jaren plezier van hebben bij het zagen van planken of kachelhout. Het was een gokje en een "duur" gokje maar voor 25 euro heeft hij goed gegokt. (gekocht in 2004 zegt Joh, toen bouwde hij een hok en moest veel zagen).

Dan nog de Goudse moppen, ze zijn erg lekker maar bij mij zakken ze altijd uit. Zou het beter gaan om op een lagere temperatuur te starten?


Deze zijn voor eigen gebruik en zodra ze koud zijn breek je ze zo van elkaar af. De helft in een trommel en de andere helft in de diepvries.

1 opmerking:

ver-greetmenietje zei

Wat een koopjes! zowel de expresso
machine als de zaagmachine!
Ik ken de koekjes niet dus kan je
niet helpen!
liefs