Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 24 januari 2013

Jarig, jarig en nogeens,


 Vandaag viert onze zoon zijn 37e verjaardag en morgen zijn vrouw zij wordt 32, wat gaat het snel he. Toen hij werd geboren was het ook koud en kon je ook schaatsen. Van een echte bevalling kan ik niet spreken.
s'Ochtends toen ik uit bed stapte om naar het toilet te gaan braken de vliezen en reed mijn man naar de dichtst bijzijnde telefooncel(telefoon had je toen nog niet)waar de telefoongids eruit was gescheurd, ook dat nog, kwam hij weer terug om het nummer te halen.
De dokter kwam een poosje later en zei: ik kom in de loop van de ochtend wel weer. De man had net zijn benen gelicht en daar waren de perswee├źn al. In 2 uur was het gepiept.

Ook vierde mijn koffiezetapparaat zijn 25 jarig jubileum, je kan het zien aan het knopje.


Ik had de datum op de handleiding geschreven(klik klik op de foto) tevens garantiebewijs, had allang weg gekund, maar nu wist ik nog precies wanneer ik hem had gekocht. 4 keer daags zet ik koffie, s'morgens bij het ontbijt, koffietijd, s'middag's 3 uur en s'avonds nog eens. Inmiddels heb ik er nog 2 op zolder staan voor het geval hij/zij het begeeft.  Ooit heb ik van iemand eens een nieuw dekseltje gekregen. Ben wel heel benieuwd hoelang hij het nog volhoudt.


7 opmerkingen:

TIO zei

Een gelukkige verjaadag voor je zoon vandaag en zijn vrouw morgen!
Wauw... wat is die al best oud seg...

zeeuws knoopje zei

Gefeliciteerd met beide verjaardagen!

Sandra zei

Een hele fijne verjaardag van de geboortedag van je zoon. Hij is even jong als ik (ik ben al vier maanden 37).
En dat koffiemachine is dus echt een oldtimer ;-). Wat goed dat hij het nog doet.

Jolanda zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardagen!
Dat was ook snel, die bevalling.

Judith zei

gefeliciteerd met schoondochter en zoon! wow wat doe jij lang met zo'n apparaat..wij gebruiken het gewone apparaat nog maar weinig. we drinken zelf geen koffie thuis dus pak ik de senseo als er bezoek ineens is.. die kreeg ik al afscheidscadeau toen ik weg van school ging uit den haag...manlief drinkt veel thee en ik t liefst koud water...

ver-greetmenietje zei

Gefeliciteerd met de jarigen!
liefs

Elizabeth zei

Gefeliciteerd.. Onze kinderen zitten in dezelfde leeftijd.
Fijne dagen .
En dat koffiezetapparaat is een leuke variatie op mijn weggooi-protest met kleding. Kunnen we ook wel doen..echt oude voorwerpen fotograferen.
Wat betreft je vraag over dat hoesje.. Ik weet niet welke je bedoelt. die leren neem ik aan. Die kun je gewoon onder de naaimachine naaien. Het hele dikke leer is moeilijker, daar moet je ook een speciale naald voor gebruiken en een machine die dit ook aankan.
Zelf heb ik een Bernina en die naait door heel wat stevige lagen heen. Maar dit "stofje" was niet zo moeilijk.
Lintjes gehaakt spul kun je ook gewoon naaien trouwens, maar kan ook netjes met de hand.
Groetjes