Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zaterdag 5 januari 2013

Ze houden je van de straat.

Al voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn zus de vraag of ik voor haar k.abelsokken wilde breien voor haar verjaardag. Ik zei tegen haar zoek maar garen uit dan neem je dat alvast mee als je hier komt.
Helaas was ze het vergeten maar toen Joh jarig was kwam ze met garen,  garen met heel veel wol erin.
Op zich is dat niet erg maar ik brei met wol altijd een gootje tussen de pennen dus toch maar op de rondbreipen gezet,  dat gaat me eigenlijk veel te langzaam,  ik wordt er al wat bedrevener in.
Normaal brei ik een sok op een avond bijna en hier heb ik al een halve week mee zitten prutsen. De aanhouder wint zullen we maar zeggen.


Toch deze week voor haar ook nog ander garen gekocht wat volgens mij veel sterker is. Ik ben meer voor praktisch en mijn zus gaat altijd voor mooi. Ach verschil moet er blijven.



Ook kocht ik nog garen voor de zoon die ook wel weer wat kon gebruiken.. Dus ik kan wel weer voor uit.


Dan nog eens restjes sokken gebreid van dik garen pen 4.
Mijn bloempot zit al weer helemaal vol met restanten voor sokken voor nagenoeg geen geld maar die kan ik niet kado geven.


Deze week ook een exelbestand aangemaakt om bij te houden wat we gemiddeld aan voeding zeep e.d uitgeven.
Dat was nu gemiddeld 80 euro.

Zo meteen ga ik G.lutenvrije G.oudse moppen bakken en mijn broodje begint al lekker te ruiken.

4 opmerkingen:

TIO zei

Leuk, zo kan je weer even verder.
Oh, geen diee wat onze uitgaven voor zeep is... ik hou algemeen de in en uit in de gaten :-)

Judith zei

oh leuk sokken breien...ik had van de week een naaiklus(zie facebook) maar ik moet weer hard sokken gaan breien vanavond maar weer lekker de sokken erbij pakken...ik heb nog vele bollen te gaan....ben nu met dikke sokken voor Ries bezig en voor mezelf heb ik groene sokken op de pen.maar wat mij betreft mag ik wel were wat sneler gaan breien....op een lekker veel breien jaar ok???

ineke zei

wat een gezellig lenteplaatje heb je alweer boven je blog staan!

knap hoor al die sokken.. ik haak liever.. maar dat wist je al!!

weesper moppen ken ik wel.. maar goudse moppen??
zet het recept eens hier neer, alsjeblieft.. en wat gebruik jij voor meel dan als er geen gluten in mogen zitten?

Jo enjoh zei

Bij gebrek aan beter foto, deze maar gedaan.
De koekjes bak ik met teffmeel en het recept kun je hier vinden.http://www.teffcentre.nl/
De mijne zakken altijd uit.