Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 8 februari 2013

Breien het blijft een hele ontspanning en.






Veel sokken gebreid en ook weer afgehaald.
Eerst een paar voor de zoon maar die waren te klein dus kreeg Joh ze, toen nogmaals opgezet voor de zoon en daarna geitewollen.
Nog een paar voor mijn zus met kabel en veel machinesokken gebreid, afhalen weer over nieuw net zolang tot het een goed produkt werd. Ik denk dat ik wel 10 keer afgehaald heb.
Maar als je het goed in de vingers hebt zijn de sokken in 1,5 uur gebreid. Na deze hierboven had ik nog 1 gedaan maar die heb ik weer afgehaald omdat ik geen genoeg garen meer had, dat was de allermooiste , eindelijk kreeg ik van iemand een tip hoe ik het gaatje bij de hiel mooier kon breien en dat was het ei van Columbus. Als je op de collage hierboven klikt kun je al duidelijk het verschil zien met deze hierboven.
Ook kreeg ik de afdankers van de zoon mee terug en die haal ik ook altijd af, de slechte stukken gooi ik weg, de betere gaan in mijn lade om mee te stoppen, want dat doe ik zelf wel zolang het maar onder de voet blijft, en het goeie gedeelte hergebruik ik met nieuw garen, 1 toer nieuw 1 toer oud. Je hoeft niet eens de kreukels eruit te halen.
Het garen waarmee je stopt heeft dan meteen wat een verouders kleurtje, als je een nieuwe draad gebruikt valt het veel meer op.


Wat viel me nog meer op deze week toen ik langs mijn planten ging met de gieter. Mijn plant die de vorige zomer buiten heeft gestaan had last van luizen, die ik er regelmatig afhaalde, maar ik kreeg hulp uit onverwachte hoek. De foto is niet super. De natuur regelt hem zelf.


2 opmerkingen:

TIO zei

Zo blijf je bezig met de sokken :-)

Ik zie iets zitten maar kan niet goed zien wat, maar wel goed dat je wordt geholpen uit onverwachte hoek :-)

Jolanda zei

Wat een goed idee om de sokken uit te halen en het voor stoppen te gebruiken!