Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 4 februari 2013

De natuur en kringloop.

2 weken terug hadden de zwanen het erg moeilijk om aan voedsel te komen, het leek wel of ze met het lichaam de grond verwarmden en dan een klein stukje verder weer gingen liggen om zo toch wat voedsel binnen te krijgen.


Deze week hadden ze het een stuk gemakkelijker. Ook zag ik deze week de eerste kieviten alweer vliegen voor mij een teken dat het lente wordt al lijkt het meer op herfst.


Ook zag ik tot mijn genoegen dat mijn sneeuwklokjes die hier veel moeite hebben zich hebben vermeerdert, eindelijk komt het goed.



Toen we de boodschappen hadden gedaan reden we even langs de kringloop om wat spullen weg te brengen zoals de puzzel en wat boeken en toen vond ik hem opeens, de vloerwisser/veger. Terwijl ik met de wisser in de handen stond te twijfelen, nee dat was het niet, maar ik dacht er hoort meer bij kwam er een jongen op mij toegelopen en die zei dit ding hoort daarbij. Ja zei ik volmondig. Een paar jaar terug zag ik hem eens op de rommelmarkt en had toen zo'n spijt dat ik hem niet had gekocht dus was dit mijn kans voor 1 euro.


Het is een heel handig ding, ik heb er veel mee gewerkt bij de thuiszorg, daar komt hij namelijk weg.
 Omdat hij zo klein is en heel wendbaar kan je overal onder door en je kan de pad opzij op de ronde klittenband drukken zodat je makkelijk langs de plinten kunt zonder ze te beschadigen.
Met een spuitfles de pad natmaken, wringen is er niet meer bij tenzij de vloer erg vies is. Beter voor de polsgewrichten. Ik geloof dat ze nog wel te koop zijn.


Dure aanschaf weet ik en nu zijn ze alweer aan de kant gezet.

Ook had Joh bij de J.umbo weer een zak vol g.lutenvrije chocolade gevonden die aan de datum was dus mocht hij weer 3 euro 20 gratis meenemen. Ik halveer ze altijd zodat ik er extra lang van kan genieten en mijn gewicht op peil hou;)).



1 opmerking:

TIO zei

Dan hebben jullie weer super goede dingen kunnen scoren! Heel goed gedaan! Veel plezier met je borstel en lekker snoepen van je chocolade :-)