Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 18 februari 2013

Messen.

Een tijdje terug kocht Joh 5 grote messen bij de kringloop voor 1 euro.
Ik zag bedenkelijk want ik hou helemaal niet van die grote messen, je weet maar nooit als er iemand met kwade bedoelingen langs komt, ik leg ze dan meestal ook snel weg na gebruik(net of dat wat geeft).
Wat wil je met die messen, handig in het hok om de groenten mee af te snijden. Oké.


Dus thuis gekomen vraagt hij:  zit er misschien voor jou nog een goed keukenmes bij?
Ik heb toch een goeie. Wat hij niet had gezien, ik had er al lang 1 uitgezocht, veel beter dan mijn eigen die ook al jaren mee is gegaan en die vast veel meer heeft gekost dan 20 eurocent.
Het is een merkloze maar ligt mooi stevig in de hand en is goed zelf te slijpen. Dus hebben we geruild.
Zelf had ik een F.iskar mes.

1 opmerking:

Judith zei

oh ik ben ook niet dol op messen..ik heb er 2 in mijn la en die voldoen...manlief gebruikt liever wel verschillende met koken..en dan worden ze goed geslepen voor gebruik... hahaha