Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

woensdag 20 februari 2013

Op verzoek.

Omdat blogleester en lezers  weten dat ik mijn eigen ondergoed maak, kwam er deze week van een meelezer de vraag of ik ook inlegkruisjes maak. Nee nog nooit gemaakt maar wel vaak aan gedacht omdat ik de gewone niet verdraag.

Ik weet dat het wat een beladen onderwerp is voor sommigen maar vandaag of morgen krijgen we als vrouwen het probleem dat we de plas niet meer op kunnen houden in meer of mindere mate.

Gelukkig heb ik zelf daar nog geen last van maar wel van de zijnaden in het ondergoed en dan vooral s'nachts wanneer je lange tijd op 1 zij ligt. En waar die naad zit wordt mijn hele huid schraal. Toen ik een tijdje terug een patroon zag van ondergoed zag ik dat daar de zijnaad middenvoor zat. Dat wil ik ook dacht ik.


Om nog even op het inlegkruisje terug te komen, daar had ik ook wel oren naar omdat ik een teergevoelige ben.Ik ging  aan de slag met wat ik in huis had.
Een stukje molton en een restje van een oud t.shirt en zo knipte ik een model van 1 laag molton en een dubbele laag tricot, gewoon om te testen eerst. Flappen met drukknopen wou ik niet.
Dus daar moest ik nog iets op vinden.


Eerst zo eens getest, ik dacht hij is vrij ruw die molton, misschien blijft het zo op zijn plaats, maar dat was geen succes. Hij hangt nu aan de waslijn om te kijken hoe het zich gedraagt in de was, dat zag er nog heel goed uit. Ik hing hem niet om de lijn maar gewoon recht aan een knijper.

Wel al een idee hoe ik het probleem op wil lossen, als ik even tijd heb wil ik het testen. Wordt vervolgd...


4 opmerkingen:

TIO zei

Goed dat je het probeerd!!

Sandra zei

Ik kijk uit naar het vervolg. Fijne avond nog.

Elizabeth zei

Ik ben erg benieuwd... ik loop er al een poosje over te denken, maar er komt maar niets van. Ik hang aan tegen drukknopen oid.. Dus ben ik heel nieuwsgierig naar het vervolg.
groetjes.

Anoniem zei

Ik kan me aansluiten bij mijn voorgangers! Kan me inderdaad voorstellen dat het zo 'los' niet zo heel goed werkt.. Ik ga er ook eens over nadenken.

Groetjes,
D.

ps: ik kreeg je berichtje via facebook, over pinterest, maar ik snap het niet helemaal.. moet ik me dan ook aanmelden, of kan je ook gewoon kijken?