Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 22 maart 2013

De rekening en..

Vorige week kregen we de rekening van budget energie en dat viel niet tegen bijna 1000 euro kregen we terug waar dan 1 teveel betaald voorschot bij zat.
Het loont dus echt om ieder jaar over te stappen, dat deden we vorig jaar en dit jaar dus weer.
Het is wel zaak om alles goed te noteren want ze probeerden onder de bonus uit te komen van 300 euro, maar Joh had de zaakjes goed onder controle dus ging het vliegertje niet op.
Ook zijn we flink aan het bezuinigen geweest met tijdschakelaars aan de waterpompen van de vloerverwarming en de tandenborstel, close in boiler, en natuurlijk door de verwarming zachter te zetten
(18,5graad). Het is wennen en ik zit geregeld met 2 vesten over elkaar heen op de bank, maar dat vind ik niet zo erg.
2 fleece dekentjes doen ook wonderen. Dat leverde 400 euro op.

Daarom brei ik momenteel nog een paar kniekousen want als je er eenmaal aan verwend bent wil je niet meer anders,

Ook de breimachine is weer lekker bezig, dit achterpand is met de elektrische slede gebreid. Het wordt een truitje voor de kleindochter.


Hoe is het met Joh, hij kan de deur nog niet uit dus moest ik gisteren alleen de boodschappen doen he wat ongezellig.
Hij had al prachtige blauwe ogen maar nu, vreselijk wat ziet hij er toegetakeld uit. Dinsdag kunnen de hechtingen er weer uit. Hij hoopte steeds dat niemand hem zo zou zien en hadden we dus nergens afspraken of visite aan huis geregeld. We gingen zelfs voortijdig op verjaardagsvisite (vandaag is Joh's broer jarig).
Toch overkwam het hem gisteren dat hij oog in oog met de boer stond die onze weide gebruikt. Ach ja ze hebben er maar wat om gelachen samen en ik zal hem wel zo hebben toegetakeld ;)). Mannen onder elkaar. 

4 opmerkingen:

Sandra zei

Wat supergoed seg. Goed gedaan. Wat een enorme meevaller.

Fijn weekend.

TIO zei

Ik dacht er al een paar keer aan hoe de operatie zou verlopen zijn, ik keek telkens ook even of ik geen berichtje had gemist :-)
Fijn dat het toch goed gaat en ja... die mannen ondereen he...

Man zei onlangs dat hij een mooie vrouw had gezien, maar dat ik mooier was, waarop ik hem zei, 'tja, maar ze was toch schoon genoeg dat ge het even moest zeggen'.
Dag erna begonnen we daar weer even over en blijkbaar hadden hij en zijn collega dus een mooie vrouw gezien en een beetje afgesproken dat ze dat tegen hun vrouwen gingen zeggen met er dan bij dat hun eigen vrouwen toch mooier waren. Mijn man had dan mijn antwoord verteld tegen zijn collega en ze hebben er goed om gelachen :-)

Jo enjoh zei

Grappig, moet kunnen toch als het vertrouwen er is.

ineke zei

jeemig.. das niet niks 1000 euro!!
das bijna 2x mijn maandinkomen!
veel plezier met deze rijkdom!
en ik hoop dat joh snel beter is..