Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 18 maart 2013

Een week met..

Tegenstellingen.

Deze week moest ik nodig op visite bij een oude dame die me in tranen op belde dat haar laatste uren waren geteld. Ze wordt deze maand 89 dus ja het kan, we worden niet allemaal 100.
Gelukkig was ze al aardig gekalmeerd toen ik bij haar kwam. Samen thee gedronken en over van alles gepraat wat ze nog aan me kwijt wilde.
Blij dat ik geweest ben en na haar verjaardag ga ik maar snel nog eens voor het te laat is.

Ook  zijn we  op verjaardagsvisite geweest. Zelfs dat leverde nog geld op van de plaatselijke bakker die g.lutenvrij zei te verkopen maar wat helemaal niet zo was, door goed oplettende zwager.                                                           Het gebak kwam gewoon uit de vitrine tussen de gluten volle.
Zwager belde naar de B.akkersgilde waar ze bij hoorden en ze hebben het afgedaan met 25 euro. Dus zal ik hun naam hier niet noemen. Een waarschuwing. Vorige keer kwam ik er ook ziek weer weg maar gaf toen andere dingen de schuld.

Dit zelfde had ik bij mijn slager, ik voelde me al een tijdje niet prettig en dan denk je toch maar eens vragen of het gehakt en de worsten nog wel g.luten vrij zijn. Het antwoord was ik weet het niet zeker. Dat is voor mij, nee dus, balen. Nu moet ik het een dag van te voren bestellen en kan het de andere dag afhalen. Het is verder en prima slager. Ze verkopen b.iovlees tegen gewone prijzen, zelf heb ik daar niks mee met b.io, dat is het spekken van de beurs van de gene die het verkopen, meestal betaal je er meer voor dus voor degene die er wel in geloven is het mooi meegenomen.

Dan had ik deze week de ene koortsblaar na de andere, bah wat baal je dan van jezelf. 1 onder de neus, een hele grote pijnlijke, 1 in de neus en 1 aan de bovenlip. Het voordeel dat je dan niet hoeft te zoenen, kan ook een nadeel zijn ♥.
Dat gaf als resultaat een fikse blaas ontsteking en veel moeheid en dat terwijl ik cranberry capsule's slik.
Dit is de 3e keer in een half jaar.

Voor het eerst g.luten vrije teff vleescroquetten gemaakt.
Al eens kocht ik ze in de winkel maar daar zat echt helemaal geen smaak aan. Deze waren erg lekker en het werk wat je er aan hebt valt best mee.
Ze komen er weer.

En dan is het zover dat Joh vandaag onder het mes gaat. Niet uit ijdelheid maar uit noodzaak. Hij krijgt een o.oglidcorrectie. Dat had heel wat voeten in de aarde maar nu is het dan toch zover. Vanmiddag om 3 uur. Ik zal blij zijn als het achter de rug is.

7 opmerkingen:

ver-greetmenietje zei

Ik zal een kaarsje branden voor je man...
Hopelijk vind je snel een oplossing voor die snel weerkerende blaasontstekingen...
heel veel liefs en sterkte vandaag.

TIO zei

Wat een bewogen periode...
Niet fijn als ze iets aanprijzen en het eigenlijk helemaal iets anders blijkt te zijn he.
Hopelijk gaat de operatie goed!! Ik duim!!

Anoniem zei

Ten eerste, ik hoop dat deze opeartie voor Jo eindelijk het gewenste resultaat oplevert. Ten Tweede; probeer eens opkomende en reeds tot "bloei" gekomen koortsblaren aan te stippen met 70% alcohol op een wattenstaafje, werkt prima bij mij en zelfs bij nicht, die steeds dure tubeetjes kocht, beter dan dat product. Plm. 3 to 3,50 bij apotheek of drogist, mocht je het in huis hebben, dan kun je vast beginnen met "klare"oude of jonge, tot je weer op stap gaat. Koortsblaren zijn befaamde aanwakkeraars voor andere ontstekingen. Ik ben allergisch voor penniciline (zelfs hoestdrankjes) dus moet wel op de alternatieve toer, de tubetjes bevatten allemaal allergisdch voor mij spul/ Steeds schoon wattenstaafje pakken, het brandt als heet water, maar brandt daardoor het virus ook dood en je krijgt van de alcohol geen blaar. Als het begint te tintelen en je denkt dat er een koortsblaar gaat komen kun je hier al mee beginnen, meestal druk je het dan de kop in. Laat Jo wel opletten of hij straks een zonnebril nodig heeft, het ooglid heeft als zonneklep gediend. Ga dan voor een goed merk of voor zonnebril op sterkte, kan tegenwoordig ook bi en varifocaal, gemakkelijk in de tuin met "op enen"zetten of uitdunnen. Sorry, al weer een lang stuk, maar ik bedoel het goed. MA

Sandra zei

Hopelijk is de operatie goed verlopen en koortsblazen zijn erg vervelend. Zelf ben ik er ook gevoelig aan. Bij mij meestal door vermoeidheid.

Liefs, Sandra

ineke zei

ik hoop dat alles goed is gegaan met je man.
en ik wens jullie beiden een heel snelle genezing.
en je kan van alles kroketjes maken.
ik deed het vaak met resten andijvie en aardappelen. een niet favoriete groende van mijn kinderen. de andere dag prakte ik de aardappels door de andijvie met een ei, peper en een verkruimeld bouillonblokje en dan kneedde ik het in kroketvorm, dan paneren ( wisselend door gekluts ei en paneermeel of in jouw geval rijstbloem halen) even op laten stijven in de koelkast, daarna frituren.. de kinderen konden niet wachten tot de kroketten klaar waren!
vervelender is dat je dus niet echt op aan kan dat de waar die als glutenvrij verkocht wordt echt glutenvrij is..

Jo enjoh zei

MA bedankt voor de goed bedoelde tips. Zelf gebruik ik altijd een Echinaforce stick, bevalt ook heel goed alleen kon hem niet vinden.

Jo enjoh zei

Ineke, geweldig zo kregen ze toch hun groenten.