Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 29 maart 2013

Gratis, kringloop, en verjaardag.

Zoals elke donderdag deden we de boodschappen. Joh ging ook mee na dat ik de blauwe wallen onder zijn ogen wat had gesminkt. Je zag er bijna niks van.
Bij de J.umbo hadden ze de zaakjes goed voor elkaar en gingen we op zoek naar andere gratis produkten. We vonden ze allebei. soep en karnemelk. Wel de bon opsturen en dat deden we van de soep meteen want de aktie was tot 1 april. De andere aktie duurt nog wel een poos en je mag zelfs 2 pakken gratis meenemen. Er was nog melk en vla.


Daarna reden we naar de kringloop en ik vond voor 1 euro 3 prachtige doeken. 1 mooie frisse theedoek en 2 gasten doekjes, 1 mooie zachte voor jawel inleg kruisjes. Er is vraag naar iets dikkere. Niet dat ik daar nou mijn hobby van ga maken maar wil het nog weleens proberen, wie weet als ik ze later zelf eens nodig mocht hebben. En weet je wat ik het voordeel vind van deze theedoeken? Je hoeft ze eerst niet 5 keer te wassen willen ze redelijk goed afdrogen.


Dan kochten we nog een cadeautje voor onze kleindochter L.ara die op 1 april al weer 1 jaar wordt. Wat gaat het snel en wat worden we oud.


Voor de andere kleindochter probeerde ik een paashaas te vouwen. Hier kun je hem vinden in de zijbalk.
Ik ben daar niet echt handig in, misschien was het papier wat te
 dik, het werd gemaakt met origami papier.( Dit is nog papier uit de blije doos.)


Dan vond ik in de winkel nog een mooie kleurplaat, dat deed ik vorige keer ook en terwijl wij daar lekker zaten te praten ging zij vol vuur aan de slag met kleuren. Ze zei die maak ik voor beppe(oma). Even later kwam haar nichtje op visite en die ging er met de kleurplaat van door. Geweldig hoe snel kinderen op andere gedachte's komen. 


Vervolgens nog een paar Canadese pantoffels opgezet want Joh draagt tegenwoordig s'nachts pantoffels;)). Hij is een avond mens. Terwijl ik al 2 uur in mijn mandje lig komt hij pas op bed.
Om 10 uur laat hij de houtkachel uit gaan en dan wordt het koud en trekt hij de pantoffels aan. Hij had er geen maar ik had voor mezelf een paar gemaakt die veel te groot uit vielen maar niet zijn kleur, die heeft hij deze winter bijna versleten. Dus


voor de volgende winter alvast.
Het patroon kreeg ik van een dame op leeftijd (89) die ze altijd voor haar zoon maakte die erge r.euma had en niks aan zijn voeten kon verdragen. Lekker dik en op pen 5.

5 opmerkingen:

JoJo zei

Wat een gezellig verhaal weer vandag en wat een genot hé dat die kleintjes nog zo blij zijn met een mooie kelurplaat. Ik heb er hier nu twee thuis (van 8 en 11) en die zijn al een paar uur bezig met bouwplaten die ik bij mijn boodschappen kreeg.Daar kan ik echt van genieten. Zou je het patroon van de sloffen willen delen met mij? Iki zoek al langer een goed patroon en wat op 2 pennen te breien is. En zo te zien is dat het geval bij dit patroon. Je zou me een plezier doen als je het zou willen delen met me. Maar ik weet natuurlijk niet of het mogelijk is.Zou je me even willen laten weten of ik het patroon van je kan krijgen? Mijn mailadres is breimuts@hotmail.nl Alvast heel erg bedankt en hele fijne paasdagen. groetjes Jolanda

TIO zei

Weer een beetje vanalles :-) Fijn dat jullie weer wat producten konden scoren! Alvast een fijne verjaardag voor de kleindochter!
Fijn weekend!!

ineke zei

leuk, dat je weer van alles vond waar je blij van wordt!!!
en gefeliciteerd met je kleindochtertje.
mijn oudste kleindochter wordt in juni alweer 18.. ze haalt mij in !!!
tenmiste zo'n gevoel heb ik..
en is het een geheim patroontje van de sloffen?? of een gekocht? zoniet dan kan je het patroontje gewoon hier zetten hoor!
ik heb afgelopen najaar mijn hele familie en mijn vrienden voorzien van gehaakte sloffen, en ook ik draag ze in bed.. anders kan ik echt niet slapen.. mijn man woont in een ander werelddeel..dus het is erg koud in bed !! ahahha
wie weet ga ik ze de volgende keer voor mezelf eens breien als het patroontje niet te ingewikkeld is!

Sandra zei

Die eerste verjaardag is toch altijd weer erg speciaal.
En leuk dat je weer wat spullen uit de kringloop rijker bent geworden.

Fijn Paasweekend.

ver-greetmenietje zei

Gefeliciteerd met je jarige kleindochter!
Wat heb je weer leuke dingen gescoord!
Fijn paasweekend!
liefs