Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 1 maart 2013

Kringloopvondsten en..

Gisteren zijn we naar de kringloop geweest en de laatste tijd is er weinig nieuws te bespeuren en we hebben natuurlijk alles al.
Ik was op zoek naar een molton en als je eerdere berichten hebt gelezen weet je waar voor. Natuurlijk inlegkruisjes voor W. Ik heb ze al eens getest en ze blijven prima zitten dus ga ik ze maken.


Maar ik vond nog  een paar mooie nieuwe leren slippers voor de zomer en een paar veterschoenen van het merk D.urea zo goed als nieuw, slippers en schoenen en molton 4 euro. Ik was ook nog op zoek naar een fotolijst voor mijn borduurwerk maar die kon ik nog niet vinden. Het borduurwerk stelt een oude vrachtboot voor waar hier nog ieder jaar wedstrijden mee worden gezeild, hier vlakbij op een paar kilometer afstand ook. Inmiddels is het borduurwerk klaar, dit is nog een foto van eerder, de finish touche mist nog.








Joh had weer een zak bounty's gratis bij de Jumbo en zoals het er naar uit ziet kunnen we als ze er niks aan veranderen het hele jaar gratis snoepen. Wat hadden ze gedaan? Het hele schap aangevuld met snoep, allemaal over datum natuurlijk in de hoop het nog te verkopen, want wie let er op de datum bij het kopen van snoep. Deze zijn glutenvrij dus was ik weer aan de beurt. 2,39 was de prijs.


Terwijl ik  vredig achter mijn naaimachine zit,( gekocht ooit voor 50 eurocent) stofdoekjes zit te naaien uit een laken van bijna 39 jaar oud(zo halen ze de 40 nog wel), hoor ik in de lucht vele ganzen snetteren, een hele groep, buurman zal er niet blij.




3 opmerkingen:

TIO zei

Weer goed gescoord, en ja, zo kunnen jullie inderdaad lang veel snoepen :-) Ja, die eenden en ganzen kunnen best veel lawaai maken he

ver-greetmenietje zei

Wat heb je weer mooie dingen gevonden bij de kringloop!
heel veel liefs

ineke zei

ahahah ja das altijd als je ergens naar toe gaat.. je komt altijd met meer thuis als de bedoeling..
gelukkig was dit een kringloopwinkel met heel schappelijke prijsjes.
hier is de piekfijnwinkel helemaal niks..kan je beter nieuw kopen.. alles is kapot en erg duur.
ik maak altijd quilts van oude lakens.. de witte gebruik ik als voering. ik knip de versleten stukken er tussenuit en naai alles weer aan elkaar ter grootte van de quilt, als hij doorgepit is, zie je niks meer van al die aan elkaar genaaide stukken.
of ik maak van de nog goeie stukken slopen.
stofdoeken gebruik ik eigenlijk nooit.
ik neem alles af met een nat vaatdoekje 1x per week.