Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 5 maart 2013

Wat kwam ik tegen in de straat.

Zondag waren we naar de kinderen en toen we terug reden lag vlakbij onze woning een dode zwaan. We stopten even om te kijken of hij echt dood was of dat er wat anders aan de hand was, maar helaas.
De vorige dag zijn we er nog langs gewandeld en toen hebben we niks gezien. Erg triest maar dat hoort ook bij de natuur. Ik heb er geen foto van gemaakt.

Wat stond er nog meer in de straat?  Een uitgegraven boomstam met wortelen. Ik zei tegen Joh als je er langs gaat met de auto, zet hem dan achterin want er zat nog wel wat kachelhout aan. Joh heeft het geprobeerd maar het was niet te tillen zo zwaar. Je zou denken dat er 2 man voor nodig zijn geweest om dat ding daar neer te gooien. Wie doet nou zoiets.


Er staat hier nog meer troep in de straat maar daar ga ik maar niet over uitweiden. Ergernis als mensen de boel niet een beetje netjes kunnen houden en geen rekening met de buurt houdt.

Dan vond ik nog deze dot schapewol, ik heb nog een spintol en wil die eens testen volgens mij ontbreekt er nog iets aan die tol een haakje of zoiets maar dat is wel te repareren.


Dan bakte ik mijn eerste teff cake in de wonderpan, erg lekker vond ik. Ik sneed hem in 4 delen, de rest doe ik in de diepvries omdat hij niet langer dan 3 dagen houdbaar is.






5 opmerkingen:

ver-greetmenietje zei

Vreselijk hé dat zwerfvuil, vanmorgen was het hier nog op de radio dat er nog nooit zoveel zwerfvuil werd gevonden als in 2012! Volgende zondag gaan hier alle jeugdbewegingen meedoen aan de zwerfvuilactie...
Ze ruimen alle bermen op en krijgen hiervoor een centje voor hun kas..
Toch vind ik het verschrikkelijk dat
de kinderen onze rotzooi moeten opruimen! Het enige dat misschien wel telt is dat er zo meer bewustwording groeit bij de jeugd maar toch!
Wat ziet je cake er goed uit!
liefs

Judith zei

ja vervoeren kostte ze vast geld of te veel moeite om weg te brengen..jammer hoor.
lekker cake! ben zelf net cake- jes aan t bakken voor vriendinnetje van kjell dat 5 jaar wordt morgen en hun oven doet het nog niet..dus maak ik de traktatie even.. zelfgebakken is toch wel de gewoonte bij ons op school...cake of koek oid..gelukkig nooit ander zoet snoep...niemand doet dat. heb een mand met vlindertjes en roze lint versierd. helemaal gezellig... en nu ren ik naar de oven....

TIO zei

Oh, wat jammer, maar dat hoort er inderdaad bij...
Vuil in de straten... het is overal wel een probleem denk ik, bij sommigen een groot en elders een klein..
Geniet nog van de cake en de zon!

Sandra zei

Wat goed dat die cake zo goed gelukt is.
Ik wou eerst een kruidencake in de pan proberen, maar ik geraak maar niet tot aan de boerenwinkel.

ineke zei

ik bakte vroeger wekelijks in mijn wonderpan.
tot ik een groter huis mocht huren en plaats had in mijn keuken voor een gasfornuis.
die heb ik nog steeds, maar cakes bakken doe ik niet zo vaak meer.
tja.. wie weet hoe oud de zwaan wel niet was.. ik dacht alleen dat zwanenparen voor het leven bij elkaar blijven, dus ik vind het weer zielig voor de overgebleven zwaan.
hier is door de gemeente ook bezuinigd op het straatvegen, dus ligt hier tegenwoordig ook meer dan gewoonlijk..
raar wat mensen allemaal weggooien..kranten, post, een hele pizza die ze onderweg opeten(wie doet dit nou>??) en dus de lege doos wegsmijten