Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 25 maart 2013

Ze lagen al op de vliering en

Vorige week kocht ik bij de kringloop 3 mooie puzzels voor 1 euro, ik dacht mooi voor de winter.



Inmiddels ligt er al 1 op de tafel want het is winter in de lente. Hier schaatsten ze gisteren nog en het 1e kievietsei werd zaterdag ook pas gevonden.


Als de aarde nu niet afkoelt!

Onze weide werd gemest en de vogels kwamen erop af als bijen op de honing. Van alles scharrelde er door de weide. Zelfs een span tureluurs die ik hier nog nooit zag, het zijn meer waadvogels.









Al is het hier soms ook drassig. Ze waren moeilijk op de foto te krijgen. Je herkent ze aan de fel oranje poten.

Zelfs een scholekster waagde zich in onze voortuin. Deze vogels hebben het moeilijk omdat ze niet met de snavel de bevroren grond in kunnen.




En wat ging de zon prachtig onder.
Dan nog die haas van hierboven die heerlijk in ons tuinperkje van het magere zonnetje ligt te genieten.






4 opmerkingen:

Jolanda zei

Tureluurs zien we hier ook weleens. Ook grutto's. De kieviten heb ik ook al gezien. Blijft mooi, die weidevogels.
Het is nu nog goed weer om binnen bij de kachel te puzzelen hoor!

Elizabeth zei

leuk...ik voel me zeer verbonden met deze blogpost... ik heet de kievit.
Maar ook hier signaleer ik nog ijs op de sloot... oh...en nog geen uitlopers aan de blauwe regen.
Vorig jaar stonden onze kinderen in galajaponnen buiten te toosten op de diës... in een lekker warm zonnetje.
Zucht.. zin in de lente. Wel een goed idee om te gaan puzzelen.

Sandra zei

Die laatste foto is inderdaad een prachtige zonsondergang. Dat is één om in te kaderen. Kun je hem mij eens doormailen : sandravrijdags@telenet.be

Liefs en dankjewel

Sandra

ineke zei

owww wat een mooie foto van de ondergaande zon..
wat een prachtig weids uitzicht heb je.. heel anders dan hier in de stad!