Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 5 april 2013

Vanmiddag wou ik al een blogje plaatsen maar...

het liep helemaal anders helaas.
Wat deden we vanmorgen, eerst gingen we naar de markt, helaas wel een eindje rijden maar af en toe moet kunnen. De kosten halen we er wel uit omdat het een stuk goedkoper is.

Daarna deden we boodschappen bij de J.umbo en Joh vond vis dat vandaag nog gegeten kon worden. Prijs 2, 36.
2 keer had ik slechte ervaringen met zoute en zure haring, maar dit was gerookte haring.


Ik dacht gerookte makreel gaat altijd goed dan zal dit ook wel goed gaan dus aten we vanmiddag lekker een haring op de boterham.
Daarna zetten we de "luie stoelen" even buiten en met de jas aan was dat erg genieten, ik viel zelfs in slaap, komt van al dat gedrentel.
Na een half uurtje zou ik me op de bank settelen met mijn breiwerk, maar jongens wat was ik misselijk.
Dus echt nooit weer vis, 5, 6 keer overgeven en de rest van de middag onder een dekentje doorgebracht.
Joh moest zich maar redden met het eten, en dat hoefde niet zo moeilijk te zijn al hadden we wel 2 biefstukjes gekocht voor de vrijdagavond.
Hij schilde aardappelen en in de vriezer lag nog een portie snijboontjes en jus in een kuipje + een stukje rookworst, ik heb hem niet horen klagen.
Inmiddels heb ik al weer een paar kopjes thee gedronken en een cracker, dus gaat het weer goed.

De pantoffels voor Joh zijn inmiddels klaar en hij is er zeer content mee.

Lekker dik door de draden aan de binnenkant.


Dan ruimde ik deze vanmorgen op omdat ze uitgebloeid waren.


 Er was nog bijna niks in de tuin voor Pasen en toen ik deze dan op tafel zette zei Joh: Dat is wel erg minimalistisch. Zelf kan ik daar zo van genieten en elke dag even kijken of ze al uit komen.


 En dat kwamen ze. Erg mooi toch, meer hoeft het niet te zijn


Dan nog voor de liefhebbers even helemaal onderaan, en degene die het niks vinden ook prima maar als ik er anderen een genoegen mee kan doen doe ik dat. 


Helaas niet erg duidelijk, maar het gaat nog over de inleg kruisje. Deze heb ik voor iemand getest die geen ondergoed kan maken maar het werkte niet goed. Een heel klein lusje gemaakt van wit haakgaren en vast gezet aan het dubbele deel van het kruis, maar binnen de kortste keren was het inlegkruisje los.
Ik denk dat een stukje kousen elastiek wel werkt, het lusje niet te groot maken want er zit rek in.
Ga het ook nog testen want er is wel vraag naar al willen mensen niet reageren op deze blog uit schaamte of wat het dan ook maar is.
Zelf heb ik dat gelukkig niet want iedereen kan er toch last van krijgen, van het niet kunnen ophouden van de plas. In mijn werk veel mee gemaakt.
Dit is natuurlijk voor kleine beetjes afdoende en het kan zoals iemand dacht niet als maandverband dienen.











6 opmerkingen:

ineke zei

mooi je narcisjes!!!
en ja.. vis moet je echt vers eten hoor!
dat doe ik ook nooit.. verse vis op de datum kopen.
en de inlegkruisjes lijken op toch echt wel op het maandverband van vroeger!
ik droeg een soort van oude handdoeken dubbel genaaid met een knoopsgat er aan beide uiteinden in en in een oude onderbroek zaten 2 knoopjes genaaid.
tis wel 50 jaar geleden.. maar ik weet het alsof het gisteren was.. ik HAATTE die dingen ahhahaha, maar er was thuis geen geld voor weggooispullen.

Judith zei

zo even weer bijgelezen...wat een mooi vestje zeg... en jammer van de vis....met inlegkruisjes heb ik niet veel..hoe dan ook niet, maar wel fijn dat jij er anderen mee helpen kan.
ik hoop dat je morgen dat biefstukje wel weer eten kan!
rare weken hier alsof ik nog niet echt alles meemaak... kreeg van schoonmoe 800 gram wol(70 prcent acryl/30 procent wol.). gemeleerd ecru voor mooie kabeltrui voor kjell uit Spanje...nog even 3 paar sokken afmaken...

Jo enjoh zei

Ja Ineke heel herkenbaar van die witte doeken.

Judith, het is ook niet niks, dat moet je verwerken eerst en zo plots. Hoop dat je de draad weer een beetje kunt oppakken.
Ben benieuwd hoe mooi je trui gaat worden.

Sandra zei

Gelukkig ben je al wat beter ondertussen.
De vis was echt wel misvallen zo te lezen. En Joh is ook weer blij nu.
Eind goed, al goed.

Anoniem zei

Lag waarschijnlijk niet aan op de datum zijn van de haring, maar aan de wijze van bereiden voor de verkoop. Wat wij "gerookte" makreel noemen is in wezen warm gerookte (soms noemen ze het zelfs gestoomde) makreel, vis dus die is gegaard in warme rook, daardoor veranderen de enzymen en zo. De haring was koud gerookt, dus eigenlijk verse haring, net als zoute en zure gemarineerde verse vis zijn, is gerookte haring meestal in koude rook gemarineerd, dus koud gegaard. Daardoor veranderen blijkbaar en enzymen niet waar jij last van kunt hebben. Deze wetenschap heb ik van een Duits consumentenprogramma, in Duitsland staat het er ook vaak bij, warm of koud gerookt. Verder de inlegkruisjes, als je zoals ik een lijmallergie hebt moet je heel goed uitkijken dat alle lijm aan je slip plakt en niet in aanraking kan komen met je huid, dan zijn jouw stoffen dingetjes met knoop ideaal. Ja, die badstof dingen van 50 jaar geleden had ik ook, maar ook nog direct na-oorlogsen van mijn zus, drie lagen gebreid tricot katoen, van schrik dan maar een rok en maillot aan, onder de lange broek toonde het gewoon. Dit is dan ook het laatste wat ik af zal schaffen, wegwerp d.mes ver-b,=.nd. Liever geen keukenrollen meer dan terug naar af, gewoon een persoonlijke voorkeur. Ach, dan maak ik van die oude baddoeken wel vaatdoekjes en hup, twee lagen doorgestikte hemdenstof is ook geschikt voor het aanrecht en de bovenhelft van slips ook. Nu eerst even het trottoir schoonplukken voor Nederland schoon, alle beetjes helpen. MA1531 atndgern

ver-greetmenietje zei

Lieve Johanna, hoop dat je je ondertussen terug wat beter voelt?!
Mooi die narcisjes!
Hopelijk komt de lente nu echt gauw...hier is het weer bewolkt ;(
Hoop ook gauw in het zonnetje te kunnen zitten ...
heel veel liefs