Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 2 april 2013

Vestje en..

Op de knopen na is mijn vestje klaar. Een hele bus vol knopen maar net niets wat er op past. De mouwen hadden iets smaller gekund maar het is niet echt storend, misschien ga ik ze nog een beetje innemen.


En waar hield Joh zich mee bezig?
Voor ons huis ligt nog een strook weide grond dat we nu bij onze tuin gaan voegen omdat het eigenlijk net wat te klein is voor de boer om het fatsoenlijk te maaien of te bemesten. Het was me een doorn in het oog.
Het gaas wat er zat was helemaal begroeid met gras en was daardoor helemaal in elkaar gezakt.
Joh had op m.arktplaats palen gezien die gratis afgehaald konden worden, maar dan moest hij wel alles meenemen. Het waren heel lange palen 2,5 meter.


Doordat ze zolang waren kon hij de boveneinden goed gebruiken die waren nog helemaal gaaf. De ondereinden waren van sommige rot en konden nog wel in de kachel. Hij zaagde ze af en maakte er nieuwe punten aan en zette ze in de verf. Verf van de kringloop.
Ook haalde hij een kar vol met pallethout, die zijn al in kachelhout gemaakt. Er zaten ook een aantal hekjes bij die hij nog wel voor een ander doel wil gebruiken maar dan mogen het er meer zijn.( Het hok heeft hij ook gebouwd een aantal jaren geleden met gerecyclede kozijnen.


Waar hij het pallet hout weg haalde daar heeft hij zijn telefoonnummer achter gelaten, de man zei dat hij wel vaker een partijtje hout had, in de hoop dat er nog meer van die hekjes bij zullen zijn en mooi in de buurt. 

Ook maakte hij een iets waar hij het gaas weer mee recht kan trekken een soort vork van hout die je door elk gat van het gaas steekt om het recht te trekken, ben benieuwd of het gaat lukken.
En hij hing de vogelhuisjes op 3 stuks.

 Dit zijn nog foto's die ik vorige week heb gemaakt toen er nog ijs in de sloot lag en water erover. Je kan de ijsveren zo mooi zien.


4 opmerkingen:

zeeuws knoopje zei

Mooie kleur je vest! Echt bijzonder he, met die knopen. Ik heb zelf een hele doos vol oude knopen, maar wat je zoekt, zit er meestal niet in...
Wat een prachtige foto's van die veren in de sloot! Fijne dag verder

TIO zei

Ik heb hier nog enkele boeken liggen van de breimachine, ik wou vragen of jij die graag had, als je mij even een mailtje zou willen sturen, want ik kan uw emailadres nergens vinden op je blog, dan zal ik je een foto ervan doormailen.

Groetjes Wendy

ineke zei

mooie fotoos!! prachtig te zien dat er water OP het ijs ligt!
en die man van je is hardstikke handig! mijn vorige overleden man was ook zo handig.. die schuimde de straten hier af op zoek naar hout om schuurtjes e.d. mee te bouwen.
er staan nog heel veel bussen spijkers en schroeven in de schuur.. ook allemaal gevonden of gekregen.
zelf ben ik helaas niet zo handig. en mijn huidige man woont in een ander werelddeel en mag nog steeds neit op visite komen.. hij krijgt geen visum. ik zit moed te verzamelen om de tuin aan te pakken, daar ik daar verleden jaar niks aan gedaan heb.. en nu helemaal overwoekerd is.. misschien morgen beginnen.
en misschien ben je iets te kritisch op de knopen voor je vest?? tis best een licht kleurtje.. wit of een beetje rozerig kan toch wel?? en die zitten er vast in.. of er genoeg van zijn.. das de vraag ahahah
ik knip ook altijd de knopen af van weggooiertjes, katoen knip ik dan in stukken.. daar maak ik weer quilts van en tegenwoordig van tshirts kan je dat dikke haakgaren van maken!dus die gaan ook neit meer weg. spijkerbroeken kan je van alles van maken.. van tas tot etui tot spijkerquilt. we zijn zuinig met plezier!

Jo enjoh zei

Inderdaad Ineke, zuinig met plezier. Ik snap niet waarom je man niet hier mag komen. Iedereen maag toch een visum van 3 maanden? Ik ken ook iemand die iedere 3 maanden de grens even overgaat en dan weer terug, kan hij weer 3 maanden daar verblijven.