Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

woensdag 17 april 2013

Voor haar gemaakt en..

Voor mijn oudste zus die vandaag jarig is heb ik deze gemaakt. Mijn andere 2 zussen zijn in juli jarig en dan neem ik ook meestal wel een pot jam mee die dan net gemaakt is. Dan zegt mijn oudste zus altijd zo 1 wil ik ook wel. Maar ja dan zijn ze bijna een jaar oud en om ze dan nog weg te geven. Nou voor uit dan maar we eten er tenslotte zelf ook nog van en het smaakt prima. Het idee komt hier http://anazard.blogspot.no/ vandaan.


Verder heb ik besloten om niet meer allemaal verschillende verpakkingen van glutenvrij meel te nemen maar alleen nog teff. Het is zo veelzijdig in gebruik. Voor brood, cake, bodems voor taarten, sausen, croquetten en noem maar op, je kan er echt alle kanten mee op.
Daarom deed ik voor de Pasen nog eens een proef om een taartbodem er mee te maken want dat had ik nog niet geprobeerd. Ik had 20 kilo meel besteld dus aan het werk.



Echt lekker. Toen ik de bodem had gemaakt ging het even mis met het omkeren op een veel te koud bord waar het bovenste laagje aan bleef kleven maar daar zag je naderhand niks meer van.
Het recept heb ik al veel gebruikt al paste ik de bodem altijd een beetje aan met iets meer boter.

4 opmerkingen:

Judith zei

mmmmmmmm die taart lust ik ook wel! en leuk cadeautje voor je zus!

ineke zei

leuk die versierde pot jam!!
en de taart lijkt me lekker al gebruik ik nooit alcohol ergens in.
en jam is na zelfs 3 jaar nog goed te gebruiken hoor! mits er maar geen schimmel op zit bij openen uiteraard!

Jo enjoh zei

Ineke, er zit niet veel alcohol in. 3 eetlepels advocaat op een hele taart. Voor kinderen zou ik het niet gebruiken.

TIO zei

Dat is een heel fijn kado!! en de taart ziet er ook wel lekker uit!
Die geborduurdde meisjes he... in de vakantie heb ik wel wat tijd gehad om ermee bezig te zijn, dus er waren er al enkele klaar en dan zet ik die al klaar in een logje, soms komt er dan eens een ander tussen en als ik niets heb die dag laat ik er eentje zien he :-) zo staat de volgende ook alweer enkele dagen klaar. s'avonds voor de tv gaat dat nog wel redelijk goed vooruit want verder weinig tijd ervoor.