Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 25 april 2013

Vorige week kocht Joh op een veiling..

eindelijk de verf waar hij al lang naar op zoek was. In de winkel erg duur maar op de veiling voor de helft van de prijs en dan 2 pakken. Het is voor de garage vloer. Nu moest hij om de 3 jaar de vloer verven maar met die verf die hij kocht hoeft het nooit meer. Slijtvast.
Hij kocht een hele kavel met van alles en dat moet je er dan  bij nemen. Zit bij de prijs in. Schroeven moeren, een tafelblad, bouwfohn, en zo nog wat van die dingetjes.
Onder andere deze vazen.


Toen ik ze op de tafel zag staan dacht ik vazen en kandelaars. Thuis gekomen eens goed bekeken en toen werd het me duidelijk dat ze op elkaar horen, het zijn windlichten. De prijs stond er onder  56 euro per stuk. Zo heb ik ook eens design dat stond er namelijk ook onder.
De veiling was van een meubelzaak. De vazen hebben vast als sier objecten in de winkel gestaan. 1 was geen voet bij dus een reserve. Eerst goed afgewassen en goed laten drogen. De dag erna geplakt.


Vandaag gevuld met een bodempje schelpen en ik vind ze bij mijn ramen erg mooi staan omdat de vensters heel laag zitten 20 centimeter van de grond maar wel oppassen dat ze niet om kukelen en als de kinderen komen met de kleinkinderen en de hondenstaart dan zal ik ze maar even oppakken.
Zelf zou ik ze nooit kopen omdat ze veel te duur zijn. Maar nu ze er staan vind ik ze prachtig.

6 opmerkingen:

ver-greetmenietje zei

Wat zijn ze mooi!
Goed dat je man die verf gevonden heeft en zeker aan die prijs!
liefs en fijne dag

TIO zei

Hoe jullie het toch altijd weten te vinden he... heel erg goed gedaan!

Sandra zei

Ze zijn inderdaad prachtig. Wat een vondst. Geniet er maar van.

zeeuws knoopje zei

Prachtige vazen. Ik ben gek op glas. Binnenkort is er bij ons een reuze rommelmarkt en dan ben ik klokslag 8 uur weer te vinden. (ook bij de glaskraam)

zeeuws knoopje zei

De rommelmarkt is op 10 mei in Arnemuiden, georganiseerd door de plaatselijke korfbalvereniging.Start 08.00 uur.

ineke zei

mooi hoor!!!