Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 8 april 2013

Weer helemaal hersteld.

Zaterdag was ik weer helemaal hersteld, bedankt nog voor jullie mede leven. Gelukkig want hier waren 2 mooie r.ommelmarkten waar we heen gingen. Dat was dus vroeg opstaan.

Als 1e vulde ik mijn zeep en shampoo voorraad weer eens aan voor 5 euro een hele tas vol en alles zat ook nog vol. Afdingen was er niet bij maar voor 50 eurocent per stuk wat wil je. De babyolie heeft Joh gekocht voor 20 eurocent.


Dan vulde ik mijn theedoos ook weer eens.


 En daar zat lekkere thee bij. Sommige vinden dat vies maar wat doe je nou met thee wat netjes in een trommel zit, waar wordt het dan vies van. De meeste zitten ook nog in een sloefje. De trommel nam ik er niet bij want die had ik wel.
Waar ging die thee dan in, in een teiltje wat ik wou kopen, de meneer zei tegen mij als je 2 euro betaald voor dat teiltje mag je er nog 6 dingen bij zoeken. De spoeling was niet zo dik meer maar ik vond er toch nog een paar bruikbare dingetjes. Er zat ook nog wax bij die staat bij de zeep.


Dan vond ik nog 2 pan onderzetters voor 50 eurocent. Ik had van die kurk gevallen ik denk al wel 25 jaar maar die waren helemaal gaar. Dus thuisgekomen eerst maar in de teil, even afwassen.


De teil is voor in de caravan.

Maar als klap op de vuurpijl, je moet maar geluk hebben vond Joh 3 nagel nieuwe luxaflex. De hele winter hebben we naar een oplossing gezocht voor onze grote luxaflex waar het open en dicht draai mechanisme van kapot was maar niet gevonden, we waren eigenlijk al zover om dan maar 1 uit een kleine te halen en die kleine dan maar te vervangen is altijd goedkoper dan de grote.



Joh zei eerst dat hij ze voor 10 euro kon kopen maar het niet deed. Na een tijd liep hij er weer langs en toen had de man al in de gaten dat er geen liefhebbers voor kwamen, vroeg hij of meneer nog belang had. 5 euro zei Joh dan neem ik ze mee en dat was goed. We snappen nu ook wel waarom er geen liefhebbers voor waren, omdat de ophang dingen er niet bij zaten maar die hadden wij niet nodig. 2 pasten of waren ze er voor gemaakt. Ik hoefde ze niet af te knippen zoals mijn vorige en ze komen uit een kwaliteitszaak, de naam stond er nog op. Meteen maar opgehangen. Onze oude waren ietsjes te kort zelfs en deze zijn lekker lang. En we hadden ze gister toch echt nodig voor het verschieten van mijn meubels. Mijn dag kon niet meer stuk, dat begrijp je. De andere was een kleintje ik zag dat die voor een tuimelraam kon door de ijzerdraad die langs de zijkant loopt. We hebben wel 3 tuimelramen maar daar hangt een rolgordijn voor. Nu hebben we nog mooi wat reserve onderdelen.


Wat was het prachtig weer gisteren, ik heb de hele middag buiten gezeten patroontjes te zoeken maar daar over later meer.

3 opmerkingen:

ineke zei

hahah wat leuk dat je gevonden hebt waar je over liep te peiekeren om te vervangen!! ik kan me voorstellen dat jullie stonden te juichen , toen ze ook nog eens beter pasten dan de vorige!!!
en fijn dat je weer beter bent!

Elizabeth zei

zo jij bent lekker geslaagd! leuk is dat he?

Judith zei

gelukkig ben je weer beter! en wat een leuke aankopen heb je gedaan!Wij verheugen ons ook al zo weer op de rommelmarkten