Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 29 april 2013

Zaterdag gingen we naar de r.ommelmarkt die anders altijd op 30 april was.

In mijn vroegere woonplaats gaan we als traditie ieder jaar naar de r.ommelmarkt.
Wat zochten we nog en vond Joh ook,


 een revolvertang in een tasje met een vijl, kleefband voor de waterleiding, schroefjes en dat soort dingen voor 1,50.
Maar hij vond ook een vetergat tang. Deze is ook erg handig voor 50 eurocent.


Ik zocht zoiets al heel lang maar dan vind je het nooit. Ik wil ze gebruiken voor zooltjes van su├Ęde of leer onder mijn sloffen maar ook om labels van een stevig gaatje te voorzien. Oefen materiaal genoeg ooit gekocht bij de kringloop.

Zwager en schoonzus troffen we er ook nog met hun zoon op de r.ommelmarkt.
Daarna bezoeken we altijd het kerkhof waar mijn ouders liggen begraven, kijken even of het er allemaal nog goed bij ligt en staan even stil met onze eigen gedachten.
Toen gingen we 2 dorpen verder op even bij mijn zus koffie drinken en Joh ging even kijken wat er met haar internet aan de hand was. Hij kreeg het niet voor elkaar.
Daarna gingen we naar een ander dorp waar ook een mooie rommelmarkt was.
Daar kocht ik een wit laken(zit in de wasmachine te wachten tot de zon gaat schijnen).  zo goed als nieuw voor 1 euro


 en op de veiling een stukje nostalgie voor 2 euro. Dit is de machine zoals mijn moeder 1 had toen ik nog klein was en daar deed ik ook mijn eerste steekjes op  toen ik op de lagere school zat maar ook al mijn zussen.  En vies dat hij was, Inmiddels al wat opgepoetst en hij naait nog perfect mocht de stroom nog eens uitvallen! Kijk eens naar dat leuke handgreepje.


Ook kocht ik nog een handig perskussen samen met wat zakjes thee en lucifers voor 50 eurocent.




Verder borduren op mijn lap kwam er ook nog van maar niet iedere dag.
Je raad vast al welke kant het op gaat.






1 opmerking:

ineke zei

wat een koopjes vinden jullie toch altijd! zo'n naaimachien kost hier goud!!!
die worden opgekocht en naar afrika geexporteerd! daar is niet altijd en overal electriciteit en kan iemand weer zijn kost verdienen voor de familie.
ik heb mijn eerste steekjes gezet op een singer trapnaaimachine!!
en ook die zie je nog volop in afrika !
net als de ijzeren strijkbouten met houtskooltjes!!