Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 31 mei 2013

Afgelopen zaterdag waren er 3 r.ommelmarkten.

Dus 7 uur uit de veren en om hlaf negen reden we naar de 1e en dan schrik je altijd bij het zien van zoveel mensen voor het hek.
Eerst ging ik bij de kleding kijken en vond 2 nieuwe spijker broeken voor 5 euro afdingen was niet mogelijk.
Gelukkig ken ik mijn maat zo goed dat ze perfekt pasten.


 Hoe kon het dan gebeuren dat de ene voor Joh te groot was?  Ik weet het niet.


 Voor hem kocht ik 2 voor 4 euro. Inmiddels heb ik besloten dat hij dan maar een nieuwe van mij krijgt, zo heeft hij er weer 1 nieuwe bij en 1 voor het werk. Wat is dat toch handig dat we op de lengte na dezelfde maat hebben.


Verder vond ik nog lakens, 3 voor 3 euro. Zo is mijn linnenkast weer goed voorzien.


Daarna gingen we naar de volgende. Ook daar was het erg druk maar mooi opgezet zo dat je meteen weet waar iets staat. Goed georganiseerd.
Toch vond ik er weinig bruikbaars. shampoo voor 50 eurocent.


Joh had een hele grote tas voor 50 eurocent met gereedschap en allerlei andere dingen 2 looplampen,  centimeter, rollers om mee te verven. spatels, plamuurmessen .  Nooit weg. Ons huis is volgend jaar weer aan een verfbeurt toe.
Deze knopen zaten er ook tussen.


Toen ik niks meer kon vinden ging ik toch nog eens naar de elektrische dingen kijken,  meestal doet Joh dat, en vond deze m.onddouche, nog netjes in de doos, hoe was het mogelijk. Dan denk ik altijd meteen er zal wel iets aan mankeren dat ze hem zo weg hebben gedaan, maar mooi niet.


Tot voor kort had ik er nog nooit van gehoord maar een familielid was er vol lof over dus toog ik op het eind van de r.ommelmarkt met de doos onder de arm naar huis voor 1 euro.
Thuis toch stiekem eens kijken of het een duur ding was. Adviesprijs 114,95. Doe maar duur. Inmiddels hebben we hem beiden getest en zijn ook vol lof.


Toevallig was ik vorige week een half uur zoet bij de mondhygieniste om al mijn toeters en bellen eens grondig te laten reinigen.

Om het verhaal niet te lang te maken volgende keer meer.



3 opmerkingen:

TIO zei

Wow, weer vele goede dingen gevonden dan.
Maar speciaal daarvoor om 7uur opstaan zou ik nu niet doen hoor :-)

Jo en joh zei

Tio, Ik sta iedere dag om 7 uur op.

ineke zei

wow.. dat was nog eens een mooie aanschaf, een zo goed als nieuwe monddouche voor heel weinig!!!