Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 16 mei 2013

De natuur..

is op z'n mooist in deze tijd.
Ik nam mijn fototoestel even mee om een paar plaatjes te maken.


Deze kwam ik tegen, ieder jaar zit zij daar te broeden en vorig jaar hadden ze 2 jongen. Maar ik ben bang dat de meeste tijd de roofvogels met de eieren er van door gaan. Voor de foto ging ze er even af, ik kwam te dicht bij.

Ik was nog maar een paar stappen verder gelopen toen kroop ze snel weer op de eieren. Het was die dag ook best koud.



 Hier vlakbij is dit mooie water, altijd levert het aardige plaatjes op.


En was moest deze nu weer in de tuin?


Verstoppertje spelen.












5 opmerkingen:

TIO zei

Dat lijken toch best veel eieren en ook al komen ze niet allemaal uit, zolang er toch nieuwe geboren worden mogen we heel erg blij zijn!
Onlangs hoorde ik op tv in zoeen dieren programma, dat de ouders 'gaan lopen' als er roofdieren in de buurt zijn, en er zo wel enkele dieren of eieren zullen sterven, maar wat als ze zelf worden opgegeten, wie gaat dan voor de overgebleven dieren zorgen... (dat is inderdaad zo, maar vaak denk ik , verdedig uw kleintjes dan toch...:-))

Hele mooie foto's.

Jolanda zei

Mooie foto's. Hier hazen in de wei en konijnen in de tuin. Farmer heeft een draad rond een scholeksternest gezet, ter bescherming.

Sandra zei

Mooie foto's. Daar kan je van genieten als je buiten bent hé.

Fijne dag nog.

ineke zei

gister heb ik buiten ook zo genoten.. lekker zonnetje.. maar vandaag weer de hele dag regen en zoooooo koud.
ik vind je fotoreportage erg leuk!

Elizabeth zei

wat heerlijk dat je zo kunt genieten van natuur he? En je kijkt met andere ogen als je foto's wilt maken.
Deze zijn weer prachtig.