Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 27 mei 2013

De vrijdagse r.ommelmarkt viel niet tegen.

Deze keer was de r.ommelmarkt niet in de kerk zelf  maar in tenten. Andere keren was het ook altijd midden in de week. Zaterdag was het ook nog en dan zou de kerk voor de zondag niet bruikbaar zijn denk ik.
Het had ook wel wat want op een gegeven moment regende het buiten en dat hoort heel wat in zo'n tent.
Ook trof ik nog een oud collega. Altijd gezellig even bijkletsen.

Wat was de buit, eerst 2 katoenen lakens, 1 flanellen, en een molton samen 5 euro.


Met mijn lakens ging het dit jaar snel, na bijna 39 jaar wordt de een na de ander stofdoek of poetslap dus tijd om weer wat aan te schaffen.



 Ook had ik maar 1 molton, op mijn eigen bed gebruik ik altijd een dubbel gevouwen flanellen laken. Alles zag er piek fijn en gestreken uit. Inmiddels zijn er al wat gewassen.


Daarbij dan ook maar 2 nachthemden voor 4 euro.  Dan ben ik er weer even klaar mee.



Dan vond ik nog 3 theedoeken voor 1 euro 50 en een knijpermandje voor 50 eurocent. Mijn oude wordt gaar en begint te brokkelen, ik vind ze reuze handig.



Dan vond ik nog 2 hemdjes met smalle bandjes, een zwarte en een witte voor 2 euro. Hemden met buste's zou ik normaal nooit kopen maar deze zat zo mooi, ik had altijd gedacht dat je het door het t'shirt zou zien maar dat is helemaal niet zo.

Ook een mooie paars/ wit gestreepte blouse die perfekt paste voor 2 euro.


Dan zocht ik voor Joh nog een makkelijk wasbare broek voor op de camping en vond er een 3/4 broek voor 1 euro met het idee als hij  hem niet mooi vind of niet past kan ik hem ook aan. Dat was het geval, hij vond het niks, hij houdt niet van half.


Een zwart/wit shirt van 2 euro paste er super mooi bij dus ben ik er mooi mee.


Dan nog een nieuw hemd maar dat was een miskoop, de hals zit erg hoog en de armsgaten veel te wijd, maar wel een heel mooi stofje en nieuw, dat vind wel een bestemming.


Het was een fijne middag.


4 opmerkingen:

TIO zei

Dat is zeker en vast goed gescoord!!! Fijn dat het bijna alleemaal in orde is voor jullie, en dat ene stuk.. ja, dat maakt niet zoveel dan he

ver-greetmenietje zei

Wat een koopjes! Goed gevonden allemaal!
heel veel liefs en geniet van het zonnetje vandaag.

Anoniem zei

Voor het onderste hemd, kijk even of je de bies om de haldopening vanaf de schoudernaden kunt uitrekken, meestal wil dat wel, dan een V-halds maken en de bies weer vastzetten, ik heb al meer naaiwerk van je gezien, dat moet lukken. MA

Jo en joh zei

MA, dat zou best lukken maar de armsgaten zijn ook zo vreselijk groot. Ik had dat eerder moeten zien. Inmiddels heb ik hem bij mijn winterhemden gelegd. Kan best onder een vestje wat er bij kleurt.