Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

woensdag 1 mei 2013

Een beetje een saaie dag.

Gister miste ik echt ons tochtje wat we zaterdag al deden en de vrijmarkten vinden we beiden niet zo leuk dus bleven we thuis, ik zat lekker voor de buis en Joh ging hout kloven de gehele dag. Wel deden we onze dagelijkse wandeling.

Joh had op die r.ommelmarkt ook op het laatst nog een mooie koop gedaan voor 1 euro kocht hij een printer, scanner, kopieerapparaat en kleuren nog wel zo goed als nieuw van 2010.


Het was een mooi programma op de t.v dus ik heb me wel vermaakt, ondertussen bijna een sok gebreid van afgehaald garen met nog 2 andere bolletjes garen want stil zitten, nee niks voor mij.




Dit garen was van sokken die ik terug kreeg van onze zoon, kapot.
Ik haalde het goeie garen eraf en rolde het om een emmertje wat ik daarna in heet water dompelde en aan de was lijn hing te drogen. Je kan er nog wel wat van zien maar het valt niet echt op meer.
De hiel is van nieuw, sterk garen, alhoewel het oude ook nog heel sterk was, en de voet die nooit stuk gaat hier weer van het oude met een ander kleurtje er bij en zo wordt het dan weer een nieuwe Konings sok zal ik hem maar noemen voor bijna niets. Want de restjes komen van de r.ommelmarkt of van de k.ringloop.


Het enige oranje wat hier voorbij kwam waren de wortelen met peterselie, heerlijk smaakte dat met wat jus van de slavinken die we de dag ervoor aten. Erbij wel aardappelen en een gehaktbal.



2 opmerkingen:

ineke zei

leuk dat je wol weer hergebruikt!
dat doe ik ook weleens.. zo zonde om weg te gooien.. ik haak er mee en dan zie er er niets van!!
ik heb gisteren ook al stofzuigend en dweilend naar de tv gekeken.. ik vond het allemaal zo prachtig! en ik geloof dat heel nederland een leuke dag had gisteren.

TIO zei

Dat heb je weer goed gedaan zo!!!