Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 24 mei 2013

Ei,ei,ei en..

Toen ik mijn dagelijkse wandeling maakte deze week kwam ik al 2 eieren kapot in de berm tegen en de volgende dag toen ik foto's maakte lagen er al 3. Zou het dit jaar weer op 2 jongen uitdraaien of toch weer niks. Het beestje zit nog steeds te broeden.




Ook nog een foto gemaakt van het opkomende mais en de prachtige berm.


Ook zag ik dat de afgezaagde boom met modderkluit die iemand langs de weg dumpte weer begint uit te botten, niet handig voor de maaimachine want hij staat midden in de berm.


Dan  deze week nog eens een handdoek gebreid van een mooie katoen voor misschien maar 20 eurocent. Ik had er al 1 en vind dat ze goed afdrogen. Meteen 2 lusje aan gemaakt dan slijt het wat regelmatiger aan beide kanten.
Inmiddels nog maar iets van katoen op gezet om kado te doen. In juli zijn 2 van mijn zussen jarig. ik heb nog even tijd. 


Handzeep heb ik ook gemaakt maar dat was niet zo'n succes. Ik denk dat er meer water bij moest. Er stond 2 kopjes.  Kijk voor het recept op mijn het pinterest bord bij van alles en nog wat. 


Dan wou ik jullie nog laten zien hoe mijn wateremmertje er na een week uit ziet op de bodem.


Green Evelien wast haar kind er in, zou het water schoner zijn in de Ardennen of zou zo'n tank in de grond schoner water opleveren.                                              
 Zelf heb ik een ton in de bijkeuken staan waar 60 liter water in kan en als ik het nodig heb haal ik er een emmertje vol uit, dan is de viezigheid naar de bodem gezakt. 
Toen Joh de waterton weghaalde en schoon maakte dreven er jonge dode mussen in. Toen hij hem na de winter weer plaatste kon je het nog ruiken eerst.


En onze weide is een plaatje met alle mooie weidebloemen er in. Het zal niet zo lang meer duren dat het gemaaid gaat worden. Meestal 2 keer en dan komen er schapen in. Om ons heen wordt meestal wel 4 keer de weide gemaaid. Die zijn al een snee achterop door het weer.


Gisteren vond ik bij de k.ringloop een mooi t'shirt voor 1 euro 50 een mooie hel blauwe. Op de foto lijkt hij iets minder blauw en is nog ongewassen kreukelig.


En Joh kan weer heerlijk genieten, hij scoorde weer 1,58 in zijn spaarpotje bij de J.umbo


Nu ga ik mijn kamer poetsen en van middag is er een r.ommelmarkt hier vlakbij daar gaan we ieder jaar naar toe. Het is een markt van een plaatselijke kerk.

3 opmerkingen:

TIO zei

Wat leuk allemaal, wel jammer van de kapotte eitjes... veel plezier en ik duim voor droog weer straks!!

Jolanda zei

Het lijkt wel plassen water, maar wat ik begrijp uit je verhaal is dat het bloemen zijn. Ja, hier verlangen we ook naar mooi weer- wie niet. Maar het gras is lang, het slaat neer.
Die handdoek ziet er leuk uit, lijkt wel een wafeldoek.

ineke zei

hoe komen die dooie vogeltjes nou in je regenton??
vroeger hadden wij er ook eentje, maar er was zowel bij de goot als vlak boven de regenton een "zeef" om alle dingen groter dan 1cm tegen te houden.
vroeger gebruikte men dit inderdaad om te drinken en te koken, maar ik geloof dat dit niet meer kan in deze tijd. de atmosfeer is te vervuild...
wel gebruikte ik het water voor de tuin en om alles buiten te schrobben (tuinstoelen en zo)