Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 20 mei 2013

Geen r.ommelmarkt dit weekend..en

Dit weekend waren er geen r.ommelmarkten. Maar toen we donderdag na de boodschappen nog even naar de kringloop gingen omdat Joh een paar geaarde stekkers nodig had, ging ik ook nog even een ronde doen en vond toch een mooie schort. Samen met 2 stekkers 1,50 euro. Nieuw zijn die schorten 9,95 euro.
Hij is nog nieuw maar alleen wat gekreukt. Ligt nu bij de was,


Toen we vrijdag naar het ziekenhuis reden om mijn zus te bezoeken die goed door haar operatie heen is gekomen gingen we daar eerst ook nog even in de kringloop kijken of ze nog een mooie paraplu hadden omdat onze oude het had begeven. En warempel vond ik voor 2 euro een mooie grote. Kunnen we hier in dit koude kikkerland wel gebruiken. Wel hier en daar wat verkleurt maar als het regent vlieg je elkaar zo snel voorbij dat het niet eens opvalt. 2 euro was de prijs. Dat was trouwens ook een kringloop winkel met gehandicapten aan het werk. Achter de kassa zit een alleraardigste jongen in een rolstoel.


 Inmiddels is mijn zus weer thuis. Toen ik 33 jaar geleden werd geopereerd moest je er nog 10 dagen liggen, een grote snee met 22 nieten en daar tussen nylon hechtingen, zij heeft alleen  een paar kijkgaatjes. Alleen was het nog niet helemaal zeker of er geen uitzaaiingen waren.  Ongelovig wat is er veel veranderd in die jaren.

5 opmerkingen:

zeeuws knoopje zei

Leuk, dat je altijd wat vindt in de kringloop. Ik was laatst met mijn zoon in de kringloop in Zeist en het viel ons op dat daar zoveel mooie spullen stonden. Volgens mijn zoon waren de kringloopzaken in Enschede veel minder mooi. Zou het met 'rijke' buurten/steden te maken hebben?
Fijne dag verder!

Jo en joh zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jo en joh zei

Dat heeft zeker invloed, dat merken we ook op r.ommelmarkten. Enschede is een studentenstad.

Sandra zei

Wat een geluk dat je vond wat je zocht. Hij ziet er stevig uit.
Fijne avond nog.

ineke zei

ja ik denk ook dat in rijkere buurten je meer kan vinden in 2e hands winkels..
en tegenwoordig worden in ziekenhuizen alleen onderzoeken en behandelingen gedaan.. opknappen en beter worden moet je thuis doen..
das te duur om in het ziekenhuis te doen!
dus als je naar huis gestuurd wordt, moet je thuis op de bank of bed gaan liggen! je bent echt nog niet beter!