Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 9 mei 2013

Terwijl het zonnetje gisteren nog lekker scheen..

haakte ik nog eens 3 kaartjes om, 1 voor mijn zus die volgende week wordt geopereerd aan b.aarmoederkanker. Zij is 2 jaar ouder dan mij.
Het is leuk werk om te doen en je hoeft het niet perse aan een jampot te hangen, je kan ook een zakje met lekkere bonbons of een stukje zeep met een mooi lintje dicht knopen, of een boeket en het kaartje er aan hangen. Ik zie vele mogelijkheden en het geeft zo leuk weg. Mijn andere zus vond het in ieder geval prachtig.


Ook kwamen mijn sokken af die met 2 restjes zijn gebreid van de kringloop.


 Alleen onder de voet bij de hiel brei je met verkorte toeren en dat lukt niet met 2 garens. Je ziet er niks van als je ze aan hebt.



Ook geprobeerd  het vinkje op de foto te zetten maar ze zijn zo vlug en schrikkerig dus lukte dat niet echt.


Dan zijn we gisteren na het boodschappen doen nog langs de kringloop geweest en vonden voor Joh 1 t'shirt voor in het werk om het huis en 2 mooie polo's een zwarte en een blauwe. 


Ook ik had geluk met een mooi zomer's hemdje nog helemaal nieuw voor 1,50 daar wordt je toch blij van. Het stond me geweldig goed. 


En dan was het weer raak bij de J.umbo. Joh had weer wat lekkers voor bij de koffie 


(hij kan het wel gebruiken want door het harde werken valt hij enorm af. 72 kilo)


  1,58  was de prijs en ik vond op de g.lutenvrije afdeling dit brood, 3,68 was de prijs. Kon ik mooi even testen hoe ze smaakten het is net roggebrood. Af en toe wel lekker.
9 plakjes van nog geen halve centimeter dik. Ik zou het nooit kopen alleen de prijs al. Je krijgt dan wel een vergoeding voor dieetvoeding maar ik bak liever zelf.


Dan nog een foto van mijn uitgebloeide tulpen, ik vind zoiets ook nog mooi om naar te zien. Kijk eens hoe prachtig die harten zijn. 

6 opmerkingen:

zeeuws knoopje zei

Hoi, wat lukt het je toch altijd goed om koopjes te vinden! Vorige week kocht ik nog een prachtige glazen fruitschaal voor 1 euro op een rommelmarkt. Ik vraag me nog wel af hoe je dat doet,die kaartjes omhaken. Prik je eerst gaatjes en doe je het met vasten ofzo?

Jo en joh zei

Zeeuws knoopje, een paar blogjes terug kocht ik een ledertang waar ik de gaatjes mee maakte.
Bij de eerste prikte ik met een naald eerst gaatjes en maakte ze groter met de haaknaald. Dan haak ik een rij vasten en met de laatste steek van die vasten neem ik een nieuwe draad en haak een kreeft steek, dat is de verkeerde kant op vasten haken.

zeeuws knoopje zei

Dank je wel!!

ineke zei

leuke gezellige labeltjes hoor!!!
beterschap voor je zus!
en je sokken zijn geweldig mooi geworden!!!
ik dacht ook dat ik nu wel zou afvallen van dat harde werken in de tuin.. maar niks hoor.. geen gram!! terwijl ik toch onder de 1500 calorien zit per dag..

Jo en joh zei

Toen ik niet werkte volgde ik het 1000 puntendieet en dat was 1200 calorien per dag. Momenteel wandel ik 6 km per dag en matig ik wat met eten om wat kilo's kwijt te raken.

Judith zei

wow wat een mooie kaartjes zo! en je hebt weer mooie en lekkere dingen te pakken voor weinig. zeker een leuk hemdje!