Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 3 mei 2013

Zo mooi.. en..

Uit eigen tuin geplukt. Zo mooi staan ze op de tafel, is altijd genieten.


Verder nog sloffen gebreid en deze keer nog gehaakte zooltjes er onder gezet omdat ik nog niks geschiks aan su├Ęde of leer heb gevonden.


Eerst een omtrek van karton gemaakt en toen een zool gehaakt, daarbij is er om een draad heen gehaakt voor de stevigheid en veel sterker.


Het kartonnen malletje gebruikte stopte ik in de slof om te kijken waar de zool precies moet zitten.


Joh had ook weer 2 mazzeltjes bij de J.umbo voor 3,97 gratis.



5 opmerkingen:

Vlijtig Liesje zei

Leuk en lekker zeg!!!

En wat knap dat je gewoon zooltjes kunt maken aan de hand van een kartonnetje. Ik kan alleen maar vierkantjes haken, en dan ook nog alleen maar van stokjes...

TIO zei

Mooi gemaakt en dat wordt weer smullen.

Jolanda zei

Mooi, die sloffen!

Doe je dat nat maken van het uitgehaalde garen, omdat het dan minder krult (vorige bericht)?

Jo en joh zei

Jolanda, ja dan krult het minder. Meestal brei ik een toer met de uitgehaalde draad de draden om elkaar heen slaan en dan een toer met nieuw garen, dan maak ik het eerst niet nat.

ineke zei

wat een mooie sloffen heb je weer gebreid!!!