Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 24 juni 2013

Een rondje door de tuin..en

Als het weer niet snel veranderd ben ik bang dat de aardbeien verrotten.
We hebben 3 rijen staan die bomvol hangen maar nog lang niet rood.


Dan de woudbonen, die zijn zo geel. Ze hebben het veel te koud gehad. Ik denk dat het niet veel wordt. Net nu ze hebben verkondigd dat de aardappelen duur worden.


Dan nog de fruitbomen(geen foto) die hebben wel volop gebloeid maar door het koude weer zijn ze niet door de bijen bestoven en daar zit dus geen appel nog peer aan, wel wat kersen in de bomen maar die hebben de vogels er meestal al af als ze nog lang niet rijp zijn. 

Wat wel goed gaat is de sla, daar aten we deze week al van.


Ook de uien en de bruine boontjes doen het heel goed.



en de doperwten.



En in ons kruidentuintje bloeit ook alles.




Dan zag ik dat de mussen een zwaluwen nest hadden gekraakt. Links zaten de mussen en rechts de zwaluwen. Helaas doken de jongen steeds weg. Aan de andere kant van de goot zitten nog 2 nestjes en aan de voorkant van het huis zitten ook nog 2 nestjes. Volgend voorjaar wil Joh schilderen dus moet hij er vroeg bij zijn anders zijn ze weer bewoont.

Ons pad is al een eind op pad (;. De klad zit er nu in vanwege het weer. Donderdag moesten we met de auto door de weide rijden en flink vaart houden want het gras was nogal nat, voor je het weet zit je vast. 
Ik ben heel tevreden het ziet er weer een stuk frisser uit. En met die dikke buien blijven er geen plassen water meer op staan.


Wat ik vreemd vind is dat ik dit vandaag schreef en de datum boven het bericht van gisteren is. 

7 opmerkingen:

Vlierbloesem zei

Blogger is soms heel raar bezig ;-( Ik ben ook bang dat de aardbeien het niet gaan redden. Mijn frambozen doen eht wel heel erg goed trouwens

Vlierbloesem zei

Wat raar, ik typte een reactie maar het lukte mij niet geplaatst te krijgen.
Misschien ligt het aan de spam robot?
Ik heb ook het gevoel dat mijn aarbeien het zo niet gaan volhouden, het is te koud en de zon schijnt niet echt.
Het wordt een mooie oprit hoor!

Judith zei

we hebben gisteren al wat aardbeien gegeten en de planten hebben we er net nog maar in... we hebben er wel hoor onder dat scheelt misschien...
leuke aankopen heb je weer gedaan de afgelopen tijd!

ineke zei

peren hebben niet zoveel vruchtjes.. maar de perzik en de appels hier wel!
verleden jaar had ik helemaal niks!
en zo koud is het toch niet?? wel nat en/of bewolkt. alleen morgen wordt het 16 graden maar daarna gaat het weer omhoog!
ben het weekend weg geweest.. ik ga morgen eens kijken hoe mijn zaailingen het doen in de tuin.

Jo en joh zei

Ineke: Het is nu niet zo koud maar toen de bomen in bloei stonden was het erg koud.

Anoniem zei

Ken je dat liedje nog van de speldjesrage: soep met speldjes, snoep met speldjes, speldjes bij de thee, het was volgens mij van het Cocktail Trio. Nou, hier is het van: sla met slakken, aardbei met slakken, munt(thee) met slakken, rotbeesten. Kun je niet aan echt stro komen? Als je dat in een dikke laag onder de aardbeien legt (mulchen) weerkaatst het stro de warmte van de zon (als die er is) en worden je aardbeien beter rood. Ik ga in ieder geval achter stro aan. Dennennaalden schijnt ook te kunnen, maar die weerkaatsen niet. MA

Jo en joh zei

MA Ik ken het liedje niet. Maar slakken las ik deze week zijn toch zeer nuttig en eten voornamelijk spul wat verrot is. Af en toe snuiven ze weleens aan de sla maar och hoe erg is dat. je wast het en haalt de slechte delen eraf.