Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

woensdag 5 juni 2013

Hoe is het met .. en met..en

Hoe is het met jullie straatje, wordt het al schoon?
Tegenwoordig ga ik 2 keer om een beetje af te vallen dus ook 2 x wat afval weggooien. Maar ik moet zoeken, dat komt ook omdat het gras in de bermen hoog staat. Nog 3 maanden dan is mijn jaar om en geef ik het stokje door aan wie? Niet allemaal tegelijk. Gisteravond deed ik een andere route van 1,5 uur en raapte 7 dingen op.

Nog 1 keer de inlegkruisjes en dan is het daarmee afgelopen. Kijk hier en hier. Inmiddels heb ik 2 test modelletjes en het elastiekje gaat prima. Ook werd er gevraagd of een veiligheidsspeldje een oplossing was, zelf zou ik dat niet doen, ik ben bang voor gaatjes in het ondergoed.
Als ik zelf kies zou ik voor het knoopje gaan in de midden voor naad en een echte baby flanel nemen deze is steviger en dichter dan de ribbel molton.

Dan gingen we zaterdag morgen om kwart voor 8 al op weg naar de eerste r.ommelmarkt daar kocht ik wel wat maar nog geen foto's. Daarover dus later meer.
10 uur was de volgende r.ommelmarkt en ik kon het niet laten toen Joh zei: er staat ook een panasonic broodbak machine om toch even te


 kijken en kon het niet geloven met een g.luten vrije bak modus. Helaas ontbrak het schoepje, maar dat zat wel in een andere die ik al eens kocht. Dus mocht ik hem voor 2 euro meenemen. Terwijl ze nieuw rond de 180 euro zijn.
Deze ziet er ook anders uit dan de andere, heeft een apart noten bakje zodat de noten er automatisch in vallen alleen niet bij het g.luten vrij programma.


Inmiddels heb ik er 2 broden ingebakken. De 1e was mijn t.effbrood maar dat deeg was te zwaar, dat stond ook in de handleiding dat er ander meel in moet. Deze was dus niet goed gaar, was niet erg ik zette hem gewoon nog 20 minuten in de andere bak machine. Handig als je 2 van hetzelfde merk hebt.


Daarna nog een poging gedaan en een standaard recept gevolgd met ander meel wat wel geschikt was. Helaas kon die wel wat meer vocht hebben.


 Je kan het zien aan het model, het zakt niet mooi weg en dan krijg je geen recht brood. Het was wel lekker, dus volgende keer beter. Dit is voorlopig echt de laatste machine.

8 opmerkingen:

TIO zei

Dat is weer een koopje se... goed gedaan

Sandra zei

Lieve Johanna

Ik heb hier een Panasonic broodbakoven die ik eigenlijk verkoop op kapaza voor nog 20 Euro (hij is veel meer waard). Ik wil hem jou opsturen. Gewoon voor niets omdat ik jou zo waardeer. Mijn mailadres is sandravrijdags@telenet.be.
Ik stuur hem je op.

Liefs

Sandra

ineke zei

ahhaha je kan onderhand bakkerij openen!
je kan dus wel een hoop tegelijk bakken.. terwijl het ene machien kneedt bakt het andere!
ach.. het kostte niet veel toch? alles bij elkaar gerekend heb je er nog niet 1 nieuwe voor!

Judith zei

leuk hoor om zo
weer uit te proberen. JE KOMT TOCH STEEDS WEER MET LEUKE SPULLEN THUIS

Anoniem zei

Ha Johanna,

ik eet ook glutenvrij, maar brood in de broodbakmachine is maar zelden helemaal naar mijn zin.
Ik heb eindelijk het echt ideale recept gekregen van mijn (ook GV) tante.
Als jij dat soms wilt hebben kan ik je wel een kopie toesturen. Ik heb geen blog, dus moeten we evt. even een manier bedenken hoe we aan elkaars (email)adres komen.
groetjes Joyce

Jo en joh zei

Hallo Joyce, Over het algemeen lukt het prima. Ik bak altijd met teff meel, waar bak jij mee? Dit was een andere bakmachine en ik was hem aan het testen daarom ging het mis.
Mijn mailadres heb ik er inmiddels opgezet dus mag je me jou recept wel toesturen.

Anoniem zei

Hallo Johanna,

ik ga je deze week mailen.
Je emailadres heb ik genoteerd, dus als je dat fijner vind kan je die weer verwijderen van je blog.

groetjes Joyce

Jo en joh zei

Ik laat het er maar op staan. Veel hebben het al van mijn vorige blog.