Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 17 juni 2013

Je kan het merken op de r.ommelmarkt en

Je kan merken op de r.ommelmarkten dat de meesten mensen zuinig aan moeten. Zaterdag waren er 2 r.ommelmarkten met een half uur verschil. Half 10 waren we op de 1e en een kwartier later reden we al weer naar de 2e. Die was iets beter.


Maar dat ik nou iets bijzonders kon vinden, niet echt. Alleen bruikbare dingen die blijven altijd liggen zoals shampoo, 2 pakjes boterhamzakjes, een doos nivea samen 1 euro.




 Ook vond ik nog een snelhakker van t.upperware voor 50 eurocent. Ik had hem nog nooit gezien en keek even op internet, toen had ik er weinig vertrouwen meer in want daar kwam ik steeds tegen dat je hem kon inruilen en met 22 euro erbij kreeg je een andere. Deze was ook nieuw 22 euro. Wat een prijzen.


Toch gisteravond de proef op de som genomen. Eerst uien en toen de paprika er in gesneden, perfect niks mis mee. Ik neem hem mee op vakantie omdat deze niet zoveel lawaai maakt.


Joh kocht nog wel wat praktische zaken zoals 3 paar werkhandschoenen voor 3 euro, niet echt goedkoop maar wel hele goeie en noodzakelijk bij het straten waar hij nog druk mee is.


Dan nog schroefjes, moertjes en  boutjes voor 2 euro.


Ook kocht hij nog een nieuwe tijdschakelaar voor 1 euro.


Op de vorige r.ommelmarkt kocht hij een t.omtom voor 3 euro, alleen miste er een kabel die natuurlijk iemand anders heeft gekocht want het is roversgoed. Inmiddels heeft hij de kabel via m.arktplaats hier in het dorp gekocht en hij heeft hem ook al up to date met de nieuwste kaarten er in. Samen 8 euro.


We hadden zelf een pda (elektronische agenda) waar ook t.omtom op kon, een heel oud geval die ook al eens was gerepareerd maar waar we al jaren veel plezier van hebben gehad. Tegenwoordig vertoont hij wel eens kuren en dat is erg lastig als je er eenmaal aan verwend bent. Kaartlezen is ook niet mijn ding en nu kan ik Truus of Trees de schuld geven als het fout gaat.

Dan nog een prachtig plaatje van de jonge zwaluwen die over de rand van het nest hangen, 6 in totaal als je goed kijkt.Klik klik op foto.
Ze vliegen ook al af en toe uit.


Ook was het weer raak bij de J.umbo droge worsten prijs 4,49 gratis. Het wordt zo al weer een heel bedrag wat we gratis mee mochten nemen.


De hele voor gevel bij de Jumbo was gestut omdat vorige week de hele zijgevel er uit was gevallen.



8 opmerkingen:

TIO zei

Dan heb je toch nog enkele leuke dingen gevonden op de rommelmarkt.
zoeen tupperware hakker heb ik ook, maar ik denk dat hij niet van het merk tupperware is, maar ook geen klagen over hoor, hoe langer je doorgaat met draaien hoe kleine de stukjes..
wow... dat is niet oz goed van de muren van de jumbo bij jullie... Hopelijk is het nu toch helemaal veilig.

Jo en joh zei

Ik hoop dat het veilig is en dan te bedenken dat er boven allemaal mensen wonen.

Een frisse starter zei

Zag het op de omrop en later op het journaal. Heftig die muur. We zijn het al bijna gewend... Eerst in Leeuwarden en nu in Drachten....

ineke zei

wow.. das toch heel veel dingen voor weinig geld..
en helemaal gratis heb ik hier nog nooit gezien bij een super.. hooguit 30 % afgeprijst.

Jo en joh zei

Ineke dat is alleen bij de J.umbo. Als je daar een produkt over de datum vindt mag je een zelfde produkt wat wel aan de datum is gratis meenemen.

Vlierbloesem zei

Wat fijn dat je er weer bent! Ik heb je echt gemist.
Ik merk dat ze bij ons in de kringloop de prijzen omhoog gooien en er minder goed spul te koop is

TIO zei

waarschijnlijk zit de aankomende vakantie er wel voor wat tussen hoor en ook dat ze de klas stilaan moeten beginnen opruimen enzo want hier is het vakantie van 1juli tot 31 augustus, dus ze begint bijna.

Vlijtig Liesje zei

Dat Tupperware ding lijkt me een fijne aankoop. En nivea creme komt ook altijd wel van pas. Ik vind rommelmarkten de laatste tijd ook wat minder.