Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

woensdag 12 juni 2013

Mijn breiwerk en wat Joh bezig houdt en ..

Inmiddels heb ik het voorpand opgezet, met dit mooie weer zit ik dan s'middag's na de wandeling lekker even buiten te breien



 terwijl Joh bezig is met het op nieuw bestraten van ons pad. 30 meter lang, een heel karwei maar door de turf grond is het na 15 jaar best veel gezakt en stond het vaak blank als  het een paar dagen stevig had geregend.


Hij is nog lang niet halverwege, al wel verder dan op deze foto en er zijn al 15 karretjes vol zand in verdwenen. Het knapt er ontzettend van op want meteen is alle onkruid ook weg en de mieren werden door de merels uit het zand gevist een prachtig gezicht en hij draait de stenen zodat ze weer schoon zijn. Ze waren helemaal zwart bijna.


Ik had het al eens eerder geschreven. Geef je plant een 2e kans. Dat heb ik gedaan, na onze wintervakantie had de arme stakker nog 4 stengels terwijl hij altijd zo mooi was. Ik zette hem in nieuwe grond en walla, hij is weer mooi groen. Meer dan 20 jaar heb ik hem al.
Ik kocht hem in ons andere huis, als hangplant,  toen ik mijn lange vitrage's ging vervangen door valletjes onderom. Het waren van die grote etalageramen  met veel inkijk.


Ook ben ik zoals ieder jaar bezig er weer een paar kilo's af te krijgen door veel te wandelen in een stevige pas. s'Middags na het eten doe ik 4 km, Joh blijft thuis die valt zo wel van de graat door het harde werken en s'avonds doe ik dan nog een langere tocht van 8 soms 10 km. Dat heb ik nu 14 dagen gedaan maar nog geen gram is er af. Je verbrand eerst het teveel en dan val je pas af heb ik wel eens gelezen, dus maar stug doorgaan. Onderweg wat plaatjes schieten.




4 opmerkingen:

TIO zei

Dat is ook een heel karwei, zeker om het alleen te doen... veel succes!!
Mooi breiwerk al en wat goed van je wandelingetjes, goed volhouden!!!

TIO zei

Er komt inderdaad een plastiek dak, geen idee hoe de juiste naam nu weer is... :-) rechterkant ligt er al 1 deel.

ineke zei

je man doet prima werk!!! het wordt vast heel mooi!
en sporten maakt alleen je lichaam fit.. je valt er geen gram van af.. erger nog .. je krijgt er honger van!
das wetenschappelijk bewezen hoor! alleen van verstandig en minder of anders eten val je af!
kijk eens op mijn voedingscentrum.nl en maak een account aan, dan kan je elke dag alles invoeren wat je eet.. en zien of je het goed doet!

Jo en joh zei

Ineke, er hoeft niet erg veel af (3,4 kilo en ik val wel af door veel beweging. Ik ben bij een dietiste geweest voor mijn glutenvrij dieet en die zei dat ik prima at, daar was niks mis mee. Honger heb ik nooit na het wandelen, ja want dan zit het er zo weer bij.
Dat voedingsprogramma van het voedingscentrum heb ik ook wel eens gevolgd dat is een leuke website.