Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 27 juni 2013

schamele troost 2 potten jam en..

Vandaag eindelijk 2 potten jam gemaakt terwijl ik vorig jaar 42 had.


1 pond haalde ik net met moeite, ze rotten al terwijl ze nog niet eens rood zijn. Ze staan ook wel erg dicht op elkaar. Joh gaat ze hierna op een andere plaats zetten en wat meer uit elkaar. Plastic hebben we eronder stro was vast beter geweest.


Dan nog dit transferpapier voor 30 eurocent gekocht, ik had het al een tijdje in huis. Vandaag toch eens bekeken hoe het werkt want er is iemand die een baby verwacht en het lijkt me leuk om er een t'shirt mee te versieren. Maar ik durf niet, bang dat het mis gaat, maar een dezer dagen zal ik het toch eens wagen op een lap stof en kijken hoe het resultaat wordt.


Om mijn map met foto's wat op te schonen nog wat foto's van dingen die ik ook al een tijdje terug heb gekocht zo als deze teil met hengsels en afdruiprek voor 50 eurocent.


 Ik kon hem niet laten staan, toch had ik al 2 teilen maar deze lijkt me ten eerste handig om de boodschappen in te doen en zo mee te nemen op vakantie. Het afdruiprek past er precies onder zodat ik de vaat in de zon kan laten drogen. Wat wil een mens nog meer.


Ook nog voor 50 eurocent een nieuwe broodplank zelfs gemaakt in F.riesland.


En Joh kocht 2 flacons poetsmiddel voor 2 euro.  Ook nooit weg, kunnen we de caravan ook mooi mee poetsen.

Dan ben ik bijna 2 middagen zoet geweest met dit proeflapje. Het truitje is gebreid maar de afwerking vind ik altijd lastig en dat maakt toch het kledingstuk pas af. Dan had ik het steekje weer voor de geest dacht ik en dan ging het toch weer fout. En het moest ook nog precies boven elkaar uitkomen. Bij dit voorbeeld had ik de steken voor de hals afgekant. Maar bij het truitje staan de steken nog op een draad en kun je ze er ook zo aanzetten maar op 1 of andere manier krijg ik dan toch wat grote steken en dat is ook niet mooi, dus ga ik voor deze manier van afwerken.


Gebreid op de breimachine.

6 opmerkingen:

ineke zei

dat heb ik ook altijd, dat de lussen te groot zijn, als je er een kraagje op wilt breien, dus afhechten is gewoon mooier!

ja water blijft op het plastic staan, dus rotten ze eerder..
ach.. misschien komen er nog meer potten met andere jams!! ik heb tomatenjam gemaakt.. lekker hoor!
de tomaten zijn nu goedkoop.. ik had ze voor 65 cent per kilo hier!
jam er van is weer eens wat anders dan saus voor de pasta!

Anoniem zei

Gewoon doen, met dat transferpapier, helemaal niet moeilijk!!
Maarre....waar kocht je dat voor 30 cent??
Dezelfde verpakking koop ik altijd bij de a.c.tion...maar wel wat duurder...
Groetjes, Hendrika

Jo en joh zei

Hendrika: Dat kocht ik op de r.ommelmarkt. Mooi on er zo eens kennis mee te maken. Ik heb begrepen dat de bout op de wolstand moet, heb jij dat ook?

Anoniem zei

Ja, inderdaad...het is vooral eerst even uitproberen.Maar als je de smaak één keer te pakken hebt...:-) Kan overal op, zelfs op hout!
En er zijn genoeg leuke afbeeldingen te vinden!
Succes,laat eens weten hoe het gelukt is, groetnis, Hendrika

TIO zei

Ben benieuwd naar het resultaat op de t-shirt, hopelijk lukt het!!
wel jammer dat je maar weinig goed fruit had voor je jam.

Judith zei

leuk daT transfer papier . ik heb hier ook nog liggen. ik vind t ook altijd spannend hoor.
toch ook weer een proberen. handige dingen heb je weer gescoord. ik kom te weinig toe aan handwerken..moet deze week kralen maken met kjell voor de 12 kids die naar de eerste klas gaan...