Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 3 juni 2013

Voor een paar euro van de vrijdagse r.ommelmarkt.....

ging ik toen het zulk prachtig weer was aan de slag met deze mooie glanskatoen, eerst met een proeflapje om de hoeveelheid van de steken te bepalen en daarna zette ik een top op, lekker zomer's, in de hoop dat het er aan komt zoals onze weerman zegt. Kosten 2 euro. Het proeflapje is een onderdeel van het geheel. Nadat ik het lapje had gebreid twijfelde ik of ik het moest stomen of nat onder een paar doeken laten drogen. Ik stoomde het maar zag de volgende dag dat het iets van zijn glans was verloren dus dat was geen goed plan de kleur was ook niet zo mooi meer.





Als je op de foto klikt kan je 2 jongen zien zitten. Inmiddels is er naast al weer voorbereiding voor een nieuw nest.


 Nog een duidelijker foto van ons bollenveld, want daar lijkt het op, zo mooi is het nu. De bovenste is wat vaal maar je kan goed zien dat er achter heel veel gele boterbloemen staan. Helemaal prachtig als de zon er op schijnt. Zo hebben wij het nog nooit gezien dat komt omdat het anders al lang was gemaaid.



3 uur na deze foto's ligt het inmiddels plat. Zo zonde maar ja het is niet anders. We hebben er van genoten.


2 opmerkingen:

TIO zei

Ik heb ook meerdere van zoeen bobijnen staan. Ziet er wel al heel mooi uit!
Leuk die nestjes en mooi uitzicht

ineke zei

wat een mooie steek , dat proeflapje!! tenminste ik neem aan dat het bovenste het proeflapje is.
ja de boterbloemen staan overal te bloeien.. prachtig goudgeel, helaas kan je er niks mee ook voor de meeste dieren is het vergif.