Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 10 juni 2013

Wat vonden we nog meer op die zaterdag.

Joh had die zaterdag wel veel geluk, hij vond 2 accuboormachine's bijna nog nieuw in koffer, voor 10 euro. De vraagprijs was 20 euro. In die zelfde week had hij bijna een nieuwe gekocht omdat de oude wel vaak leeg was. Gelukkig zei hij het weer af omdat het niet duidelijk was of er 2 accu's bijzaten. Achteraf las hij in de revieuw's dat er maar 1 accu bij zat.. Dus heeft hij veel bespaart. Deze doen het nog goed dus kan hij weer een tijd voor uit.


Wat vond ik voor 30 eurocent een vakantie ledlampje, ik kreeg de boodschap van de man het in de meterkast te zetten als we niet op vakantie zijn. Dat vond ik inderdaad een handige tip. Want als het licht uitvalt moet je altijd zoeken in het donker.


Ook nam ik nog een aantal kurken onderzetters mee voor 30 eurocent. Ze waren erg dun. Ik had een tijdje terug  zie in dit bericht  een paar groene onderzetters gekocht  maar die zijn erg glad, nu heb ik de kurken onderzetters erop geplakt, zo glijden de pannen niet weg en zijn de kurken onderzetters meteen wat steviger maar het is ook veiliger.




Dan nog een vraag over deze bloemen, ze staan nu achter langs het huis een beetje half schaduw, maar ik zou ook graag voor wat in de tuin zetten, daar is de gehele dag de zon. Zouden ze er tegen kunnen? Weet iemand dat? Ik ken de naam niet van deze plant die ik ooit eens van een oude dame kreeg. Ze is al een paar jaar geleden overleden.





5 opmerkingen:

TIO zei

Gelukkig dat jullie dan toch geen dubbel machientje hebben.
En goed gevonden van die onderzetten, die worden toch dagelijks gebruikt dus moeten ze goed en handig zijn he

anita zei

Hallo Johanna,ik lees altijd op je blog maar reageer nooit.Nu las ik je vraag het is een wilde boshyacint en deze kan prima in de zon
Groetjes Anita

Jo en joh zei

Dank je wel Anita, dan zet ik hem mooi voor in de tuin omdat ze zo mooi zijn, kan ik er nog meer van genieten door het raam voor.

Anoniem zei

Ze staan hier op de westkant van het huis,dus volle zon als het heet is en de muur pal in de rug geeft warmteweerkaatsing. Laat eeb paar stengels zaad schieten en zich natuurgetrouw uitzaaien. Ik vind de verdorde bruine bloempjes geen gezicht en trek ze met steel en al voorzichtig uit de plant, ook om uitzaai te voorkomen, ik heb meer dan genoeg boshyacinten.. Zodra het blad begint af te sterven (geel en slakachtig wordt) trek ik die ook uit. Ze bloeien elk jaar uitbundig, de roze gekweekte vorm is steeds na 1 winter verdwenen, zelfs zonder mijn verwijderpraktijken. Hier ook kurkonderzetters, weinig geliefd bij kringlooppubliek. Zijn op zich soms al gerecyclede wijnkurken. MA

Anoniem zei

Ja hoor, ze kunnen in de volle zon, bushyacinten en zijn sterk, ik trek, zodra ze uitgebloeid zijn de bloeistelen er voorzichtig uit en als het blad geel wordt doe ik daar hetzelfde mee. Boshyacinten in overvloed, maar als je 1 plant hebt zou ik ze, net als blauwe druifjes, zich zelf uit laten vermeerderen en het verplanten tot de herfst uitstellen, wel een label er bij zetten, want ze sterven straks helemaal af. MA