Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 19 juli 2013

Bessen, doperwten, uien en rommel.

Veel zwarte bessen hebben we dit jaar. Het voordeel van zwarte bessen is dat de vogels ze er niet afhalen behalve duiven die zijn er dol op.


Gelei en jam heb ik er van gemaakt, voor ons zelf  vries ik de gelei in. Als cadeau



 doe ik het in een mooi flesje alleen dat is maar een paar weken houdbaar. Volgende week is er weer iemand jarig dus voor haar een potje bessengelei, lekker in de vla, op ijs, maar ook wel in een glas water, even goed roeren dan heb je limonade. Ook gebruik ik het wel in taarten.



Veel doperwten die vries ik allemaal in. Schoonmaken en afwegen zo de vriezer in.
De uien hangen inmiddels te drogen in het caravan hok.

En hier van 1 dag rommel wat langs de weg lag. 1 blikje, moertje, verpakking van koek van mijn vroegere werkgever, touw, en een verfrommeld pakje van sigaretten.









8 opmerkingen:

TIO zei

Daar komen jullie wel weer eventjes mee toe dan, fijn he, dat uit eigen tuin kunnen halen, maar wel jammer van al die rommel...

zeeuws knoopje zei

Jammer he, al die troep. Kan ik me zo aan ergeren. Waar ik me op dit moment ook aan erger, is het hoge onkruid bij ons in de straat. Afgelopen dinsdagavond kon ik me niet meer inhouden en heb ik een stuk schoongemaakt dat ik vanuit mijn huis zie. Mijn dochter moest om me lachen, maar ik ging stug door.
Trouwens over zwarte bessen gesproken: hier vlakbij in de zak van zuidbeveland worden ze ook geteeld. Er is een winkel waar ze allemaal producten van zwarte bessen hebben. Ze maken zelfs zwarte bessen bonbons.

Sandra zei

Yammie. Bessen. Wij zijn er hier dol op.

Wij moeten hier ook vaak vuil ruimen voor ons huis of op de vensterbanken en ook : puiken bij de vleet wanneer het school is.
Nu is het properder: vakantie.

Anoniem zei

Hé,mijn oog valt op de laatste foto; een bekend logo, dat van DFW! Zat daar koek in of zo?
Ook mijn werkgever,maar nu ff niet....vakantie!
Heerlijk!
Groet, Hendrika

Jo en joh zei

Hendrika, daar heeft inderdaad koek in gezeten. Waarom kregen wij dat nooit?

Vlierbloesem zei

Wat een rotzooi in de berm, ik heb laatst bemerkt dat ik ook wat was kwijtgeraakt tijdens een lange fietstocht. Uit mijn broekzak daar kan ik dan nog wel een tijdje mee zitten..

Jo en joh zei

Vlierbloesem: dat kan ik me voorstellen. Ik ben mijn horloge kwijt geraakt waarschijnlijk ook in de berm. Denk nog vaak zou ik hem nog eens terug vinden.

Anoniem zei

Inderdaad...ik wist niet eens van het bestaan af zelfs.... Alhoewel er leuk reclamespul is...
Hendrika