Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 26 juli 2013

Borduren.. en

Er komt met deze warmte niet veel uit mijn handen.
Breien wil niet met deze warmte dus heb ik het borduren maar weer opgepakt. Dat lag al weer een poosje stil. Waarom weet ik ook niet want het is best leuk om te doen.






Dan zag ik dit gistermorgen voor de bank liggen. Joh kon je ze niet even opruimen. Het was te warm zeker.


Dan was de blijdschap groot. De kinderen verrasten ons met foto's van de kleindochters. Wat worden ze al groot. Ik zet ze maar niet meer hier, om privacy redenen.

In de natuur is het ook bijzonder rustig. Zelfs nog geen 1 ooievaar gezien die anders ieder jaar als er gemaaid werd kwamen kijken of er nog wat te halen viel..
Wel 2 van deze rakkers, oud en jong. En maar schreeuwen om voedsel, die kleine rakker. Zij zoeken ook de schaduw zo te zien.




 Dan vond Joh 3 weken achter elkaar weer een gratis product bij de J.umbo. Het 1e was gevulde roombrie
Prijs 2,29. Dat was in de vakantieperiode dus lekker bij een glaasje wijn. (geen foto)

De week daarop vond hij een schap vol Groninger worsten over de datum maar nam maar 1 pakje mee zodat een ander er ook van kan "profiteren". Zijn ook al verorbert. Zag toevallig vanmorgen het lege pakje op het aanrecht liggen. Je hebt dan wel recht op 1 die goed aan de datum is. Kosten 2,09.


En vorige week was het weer bingo, Thaise kruidenpasta ter waarde van 1,15.  Totaal 5,43.


Van de e-bike hebben we afgezien. We fietsen te weinig om zo'n dure fiets aan te schaffen. Ook als je niet fiets loopt de accu leeg en na een aantal jaren moet je die weer vernieuwen en die zijn best duur. Eerst laat ik mijn oudje nog maar eens repareren. Er moet dan een nieuw achterwiel in omdat de oude versnellingen niet meer te krijgen zijn. Kosten 40 euro. Over een aantal jaren zijn de e-bikes weer goedkoper en beter en we kunnen zo ook nog best fietsen dus eigenlijk zijn we er nog niet aan toe. Toevallig sprak Joh met een voorbijganger in de straat die ook 1 had maar moeite had om hem op het fietsenrek van de auto te krijgen. Ze zijn dus best zwaar. Zelf zou ik het ook zonde vinden van zo'n dure fiets om die op zo'n rek te schroeven, het loopt altijd beschadigingen op, dus voorlopig houden we het nog maar bij onze oudjes. Hoeven we ook niet bang te zijn dat ze gestolen worden.



4 opmerkingen:

Jolanda zei

Altijd mooi, nieuwe foto's.
Mooie borduurseltjes!

TIO zei

Leuke borduurtjes, het is vaal heel fijn om het na een tijdje weer op te nemen als dat even aan de kant heeft gelegen omdat je met andere dingen bezig bent...

Sandra zei

Er zijn ook meer ongevallen met die elektrische fietsen. Auto's schatten hen nog ver genoeg in, maar ze zijn natuurlijk veel sneller. Dat heb je ook met brommers. Plots zijn ze daar!
Ik kon mij daar zelf aan ergeren. Was ik aan het fietsen op de brug : puf puf omhoog en dan komen daar een koppel langs fietsen met hun fietsen. Moeiteloos en maar lachen! Ik vind het wel goed wanneer er heel veel wind is bijvoorbeeld of je in een omgeving woont met veel hellingen (Ardennen)en ik had ook een elektrische bakfiets die heel zwaar was. Zonder de ondersteuning geraakte ik de brug niet op.
Maar ik denk dat sommigen de fiets constant gebruiken en eigenlijk niet veel meer zelf fietsen.
Op de camping heb ik zo iemand een kind zien omver rijden. Die vrouw reed echt hard met die fiets .
En ze kosten inderdaad heel veel.

Sabrina zei

Leuke borduurdingen. Vind dat van die keukenrobot wel mooi.
Zelf heb ik een bakfiets met electrische ondersteuning, zonder zou ik het niet redden. Dan heb ik nog een gewone( is eigenlijk van mijn moeder, maar rijdt er niet mee) die gebruik ik als onze jongste niet mee is. Maar zet die nooit op het max. De bakfiets kan je niet instellen, daar is knopje aan of uit. Maar vanaf een bepaalde snelheid, valt de batterij uit als beveiliging