Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 15 juli 2013

Nieuw recept en ..

Van een medeblogster kreeg ik een tijdje geleden een recept toegestuurd
voor g.lutenvrij wit brood wat ik dit weekend  ging testen.

Ik kan het recept niet hier plaatsen zonder toestemming van J.
Het was een recept voor 2 broden tegelijk maar ik halveerde de hoeveelheid
eerst om te testen. Mocht het mis gaan dan gaat het maar om 1 brood.
Al hoewel ik ook de missers altijd op eet.


Even in de broodrooster of in de oven dan is het vaak nog goed te eten.
Het brood was heel mooi geslaagd. Super mooi gerezen en erg lekker.
Helaas is wit brood niet voor mij weggelegd vanwege  obstipatie,


maar af en toe een stukje voor de afwisseling is toch heerlijk.
Heel erg bedankt J. voor dit fijne recept.


Volgende week toch eens testen of het ook met t.effmeel lukt.
In de broodbakmachine lukt het niet op het g.lutenvrije programma
wel gewoon wit brood, dus ik ben benieuwd.

Dan was ik nog bezig met pannenlappen waarvan door de vakantie
nog maar 1 klaar is en 1 voor de helft.

pinterest

Eerst vond ik het een vervelend patroontje maar het was heel apart
toen ik het de volgende dag weer oppakte en het patronen boekje
er niet bij had breidde ik zo verder.
Eigenlijk was het voor een cadeautje bedoeld maar
ik vind de achter kant niet super
en de lichte randjes aan onder en bovenkant vind ik ook niet zo geweldig,
dus verdwijnen ze in mijn keukenkast.





4 opmerkingen:

zeeuws knoopje zei

Mooie structuur heeft het brood. Het lijkt wel cake! Fijne dag!

TIO zei

Ja, de pannenlapjes zijn inderdaad een beetje raar met al die kleurtjes, maar een ander kleurtje zal er prachtig in zijn hoor.

ineke zei

dat brood ziet er super uit !!!!

Anoniem zei

Ha Johanna,

wat leuk te lezen dat je het recept hebt uitgeprobeerd. En helemaal fijn dat het zo goed gelukt is. Ik ben ook razend enthousiast, daarom heb ik het o.a. met jou gedeeld.
Mijn toestemming heb je om het recept op je blog te zetten, maar ik heb het ook weer van een ander.
Geniet lekker van af en toe een wit sneetje.
Lieve groeten, Joyce